Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Syndyk próbuje sprzedać ST3 Offshore. Zainteresowani są, ofert nie ma

Data publikacji: 13 marca 2021 r. 07:50
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021 r. 20:23
Syndyk próbuje sprzedać ST3 Offshore. Zainteresowani są, ofert nie ma
 

Do 10 marca można było składać oferty na zakup znajdującego się w upadłości przedsiębiorstwa ST3 Offshore w Szczecinie. Cena wywoławcza wynosiła 234 mln 680 tys. zł. Mimo zainteresowania ze strony potencjalnych inwestorów, przetarg zakończył się fiaskiem: nie wpłynęła żadna oferta. Można przypuszczać, że ewentualni nabywcy liczą na obniżenie ceny.

Zakład na Ostrowie Brdowskim zbudowano za ponad pół miliarda zł (z czego przeszło 120 mln zł stanowiły unijne dotacje) w celu produkcji fundamentów morskich elektrowni wiatrowych. Inwestorem była spółka Bilfinger Mars Offshore, z niemiecką firmą Bilfinger jako większościowym udziałowcem. Mniejszościowym został polski Fundusz Inwestycyjny Zamknięty MARS. Na dawnym terenie Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia" w Szczecinie powstała ogromna, dwunawowa hala produkcyjna oraz malarnia. Obok hal zainstalowano wielką suwnicę, mającą 120 m wysokości. Po ok. dwóch latach budowy, jesienią 2015 roku w fabryce ruszyły testy maszyn i urządzeń.

Planowano, że rocznie zakład będzie przerabiać ok. 120 tys. ton stali, zatrudniając blisko 500 osób.

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 78% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 12-03-2021

 

Tekst i fot. Elżbieta KUBOWSKA
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

pogromca nitrasa
2021-03-13 17:13:35
i tak kończa firmy zbudowane przy pomocy UE.Nikt tu nie pisze , że aby dopłaty ue nie trzeba było oddawać to trzeba przez 5 lat utrzymać zatrudnienie na poziomie 500 osób.gdyby porównać cenę wytworzenia energii (bez dopłat do zielonej ) i bez kar (certyfikaty zielone) dla tradycyjnej to najtańsza w wytworzeniu jest ta z węgla i ropy a najdroższa wiatrowa
Jardy
2021-03-13 14:34:06
Biznesplan zachwalała ekipa PO PSL że inwestycja to wielki sukces co jasno wynika z artykułu.Jasne zatem jest czemu ten projekt upadł tak jak z budżetu za ich czasów wyciekło 450 mld.Sorry takie mamy kompetencje i tak się znamy na gospodarce.
@obserwator
2021-03-13 14:21:56
Ciągle piszesz o jakiejś firmie, która od dawna nie istnieje. Jak zahibernowany.
@fin
2021-03-13 14:20:33
Śmigła robią w Goleniowie, ale już za małe na morskie wiatraki. Większych nie mogą, bo nie da się przewieźć transportem drogowym. Jedyne wyjście to budowa nowej fabryki śmigieł w Świnoujściu i transport drogą morską.
X Dymer
2021-03-13 13:57:34
A były pomysły, żeby montować tam niemieckie okręty podwodne dla Polski. Ale suweren chyba nie przełknie, że niemieckie. A dlaczego nie mogliby robić fundamentów pod polskie wiatraki ofshore (te co na morzu stoją?) Pewno dlatego, że najpierw Obajtki muszą się nachapać na kolejną willę.
fin
2021-03-13 12:11:14
Zbudowano firmę z bardzo dobrą linią do produkcji słupów nośnych do wiatraków. Znakomita malarnia do konserwcji . Tylko do tego . Potrzebne są agregaty i śmigła . Agregaty można kupić , śmigła robią w Goleniowie. Trzeba tylko chcieć a nie obiecywać górnikom pracę do 2050 roku.A należało 1,3 mld zł z Ostrołęki przeznaczyć na Nowy Ład w elektryce.
Interes życia
2021-03-13 12:08:47
500-235=265 mln straty, tak każdy potrafi zrobić.
Wacek Rondelek
2021-03-13 11:31:08
Firmę powinien kupić za prywatne pieniądze Piotr Krzystek. Zafundował inwestorowi most na wyspę za publiczne pieniądze, to niech kontynuuje za własne.
Ck
2021-03-13 09:00:20
No to policzmy. Aby coś z tej firmy wyszło to trzeba przywieść blachy kształtowniki elektrody i to wszystko z południa Polski. Trzeba to pospawać a to prąd najdroższy w Unii. Potem farby i pomalować a to ochrona środowiska. Rząd w tym czasie zmieni normy środowiskowe i narzuci nowe daniny bo obiecał że podatków nie podniesie. Oczywiście jeszcze pensje zachodnie dla załogi bo to przeca fachowcy tak będą twierdzić związkowcy no i dla nich pensje też. A potem to już tyłko sprzedać. Pod warunkiem że ktoś to kupi. Tyłko szaleniec porwie się na coś takiego.
obserwator
2021-03-13 08:58:33
Z tego co mi wiadomo nieoficjalnie jednym z potencjalnych kupców jest firma ATS INTERNATIONALE SPEDITION ze Szczecina-największa firma logistyczna i transportowa w Polsce. Njawiększy spedytor.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA