Linie autobusowe i tramwajowe są prawdziwym nerwem miasta. W sytuacji gdy lawinowo przybywa samochodów, komunikacja miejska staje się wręcz niezbędnym środkiem transportu. Szczecin, ze względu na swoją specyfikę układu terytorialnego, potrzebuje rozładowania ruchu na odcinkach najbardziej newralgicznych. Są nimi połączenia pomiędzy odległymi osiedlami miasta. Każdy z nas ma wyobrażenie, jak wygląda przemieszczanie się samochodem np. z północnego Szczecina do centrum lub na prawobrzeże w godzinach szczytu.
Aktualnie w Szczecinie jest realizowanych kilka inwestycji mających związek z transportem publicznym - najważniejsze z nich to przebudowa ulicy Szafera i udostępnienie połączenia tramwajowego z pętlą na os. Zawadzkiego i dalej przebudowa ulicy Kolumba i otwarcie pętli „Pomorzany". W kolejce na dokończenie realizacji czekają też prace związane ze Szczecińską Koleją Metropolitarną. I są to niewątpliwie priorytety.
Czy w najbliższej przyszłości miasto planuje uruchomienie kolejnych inwestycji związanych z budową linii tramwajowych?
- Gmina Miasto Szczecin ma ogólne założenia
...