Rozmowa z Edytą Domińczak, powiatowym rzecznikiem konsumentów w Stargardzie
- Jak zmieniła się praca rzecznika konsumentów w pandemii?
- Obsługa konsumentów w kontaktach bezpośrednich jest prowadzona po wcześniejszym umówieniu się przez telefon. Jeśli konsument nie jest umówiony, a przyjdzie, także nie pozostaje bez pomocy. Więcej spraw wpływa teraz pocztą elektroniczną, więcej osób dzwoni po poradę.
- Czy zauważalny jest wzrost kupowania w sieci i z tym związana większa liczba oszustw?
- Internet stał się w czasie pandemii nieodłączną częścią codziennego życia. Wykorzystywany jest wszędzie; w pracy, domu, do nauki, wymiany informacji, jako forma relaksu, sposób na różnego rodzaju zakupy i usługi. Niestety, korzystają z niego także nierzetelni sprzedawcy i oszuści. Warto o tym pamiętać.
- Czy pułapki zastawiane przez oszustów są teraz bardziej wymyślne?
- Oczywiście, z każdym tygodniem czy miesiącem sposoby cyberprzestępców są coraz bardziej wyrafinowane. W sieci możemy paść ofiarą oszusta nie tylko robiąc zakupy, ale również wystawiając rzeczy do sprzedaży. Np. na
...