W ub. roku średnia liczba wizyt statystycznego konsumenta w czołowych formatach handlowych na rynku zwiększyła się o 21,4 proc. w porównaniu z danymi dotyczącymi roku 2021. Największy skok zanotowały supermarkety - o 29,4 proc. Za nimi są dyskonty oraz hipermarkety - odpowiednio 16,7 i 12,5 proc. Przy tym przeciętna wizyta w placówce handlowej nieznacznie się skróciła. Średnia liczba różnych sklepów odwiedzanych przez jednego konsumenta powiększyła się z 9 do 10, a średni łączny czas spędzony na wszystkich zakupach w ciągu roku, przypadający na jednego klienta, wzrósł o 19,2 proc. Zdecydowanie najbardziej na plusie były tu supermarkety i dyskonty.
Są to wyniki tegorocznego raportu firmy technologicznej Proxi.cloud, sporządzonego na podstawie obserwacji zachowań przeszło 1,2 mln unikalnych konsumentów, którzy łącznie odwiedzili ponad 13,5 tys. placówek handlowych we wszystkich województwach w Polsce.
- To oznacza, że konsument woli częściej przychodzić do sklepu i po dłuższym zastanowieniu - kupować mniej - wyjaśnia dr Faliński, wiceprezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.
...