Prawie czterech miesięcy potrzebowała komisja przetargowa Tramwajów Szczecińskich na ocenę ofert potencjalnych wykonawców na budowę nowej drogi - przedłużenia ul. Władysława Szafera z fragmentem nowego torowiska przez Krzekowo i dalej do nowego ronda w okolicy ulic Szerokiej i Żniwnej z wylotem w ul. Sosabowskiego. Decyzja o wyborze spośród nich tej najkorzystniejszej opublikowana została w minioną środę. Wykonawcą inwestycji ma być konsorcjum spółek Tormel z Poznania i Stanled I ze Stargardu. Zaproponowało ono, że zrealizuje całe przedsięwzięcie za 101 781 430,47 zł.
To była najtańsza z ofert, które wpłynęły. A i tak przekraczała założony wówczas przez TS łączny koszt na poziomie 90 890 923 zł brutto. Dodatkową pulę pieniędzy zabezpieczyli jednak radni, uchwalając wraz z budżetem na 2023 r. skorygowany Wieloletni Program Rozwoju Szczecina do 2027 roku. Do tego wpisali na sfinansowanie całego zadania łączną kwotę 107 095 278 zł. Ponadto z jego aktualnych zapisów wynika, że płatności za nie rozłożone będą aż na trzy lata. Na 2023 r. przewidziana jest transza w wysokości 22 487 756
...