Nie dość, że nie klei się współpraca PKP PLK ze spółką Trakcja przy budowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, to jeszcze okazuje się, że przez przystanek kolejowy na Pogodnie nie można projektować linii ze Szczecina do Polic. Tak przynajmniej twierdzi wykonawca - Trakcja SA.
REKLAMA
Chodzi o ciekawą architektonicznie wiatę peronową, którą wybudowano w 1973 r. Za projekt i realizację odpowiadali architekt Danuta Lisiecka i konstruktor Henryk Kowalczyk. Jak opisuje Trakcja SA, obiekt składa się z żelbetowych cienkościennych kielichów, które tworzą charakterystyczne zadaszenie.
Spółka informuje, że w myśl umowy dotyczącej zaprojektowania oraz wybudowania SKM „etap projektowania części inwestycji dotyczącej linii kolejowej 406 miał być zakończony w 12 miesięcy od zawarcia umowy. Trakcja miała m.in. rozebrać wiatę i przebudować przystanek na Pogodnie.
Ale sytuacja się skomplikowała, bo w grudniu 2018 r. „Wojewódzki Konserwator Ochrony Zabytków w Szczecinie wszczął dzięki zaangażowaniu szczecinian postępowanie administracyjne, dotyczące wpisania wiaty do rejestru zabytków". Procedura trwała
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 79% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 02-11-2021
Pisowcy robią wszystko by Szczecin nie miał SKM-ki.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Jola
2021-11-03 06:11:45
Jak to mówią w PO ,jakby natura chciała to by SKM była. Co marszałkowi Geblewiczowi i prezydentowi Krzystkowi i premierowi Tuskowi przeszkadzało budować SKM przez te lata? Byliśmy przecież zieloną wyspą
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
SKM
2021-11-02 22:57:09
to nacięta żyła na mieście Szczecin, z której siorbią krew miejskie wampiry.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Wojciech
2021-11-02 21:55:37
Trzeba króliczka gonić a nie złapać. Projektowani SKM rozpoczęło się 2015r. mamy 2021r. Mowa jest o 2024 . Jeśli SKM zacznie przewozić pasażerów to będzie 2025-6r. Nikt nie zwraca uwagi na rozwiązania w punktach i węzłach przesiadkowych. Zarówno szybkość handlowa przejazdu jak i technologia przesiadania na SKM i z SKM do tramwaju lub autobusu na poziomie 1990r. "Szalony postęp w stosunku do lat 30 tych ubiegłego wieku".
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
nexe hexe
2021-11-02 21:35:07
Zabytek? Ten kawałek gruzu, o który nikt nigdy nie dbał? To teraz zabytek? Nie żartujcie! Zrobić zdjęcia, rysunki i wyburzyć tego potworka w cholerę, bo ta wyrywkowa niemoc urzędników w niektórych sprawach bywa już żałosna i żenująca. A jak dalej się nie da, to wywalić z roboty kogo trzeba i zatrudnić kogoś, kto o tym nie wie, że się nie da - sprawę załatwi w trzy minuty.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Teresa
2021-11-02 21:13:37
Nie Danuta Lisiecka, a Danuta Rusiecka z Biura Projektów Budownictwa Kolejowego, inżynier architekt.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Sedina
2021-11-02 20:58:36
Przecież w tym miejscu będzie (mam nadzieję) powstanie za jakiś czas obwodnica, a tory zostaną przesunięte pod sąsiednie przęsła wiaduktu. Nikt na tym nie czuwa?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
no jak zabytek
2021-11-02 20:41:12
to nie ma rady...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Bogdan
2021-11-02 20:17:46
Ta szkarada to zabytek? O matko lepszych pomysłów konserwator zabytków nie ma?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Albin
2021-11-02 19:58:07
Przenieść ten zabytek w krzaki 50 metrów w bok i po problemie - przecież on nie nadaje się do użytku ani do remontu. Może sam zaraz się rozsypie?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
sdasdsadasdsad
2021-11-02 19:40:34
Kolejne absurdalne zarzuty jak sie nie da wywiazac z kontraktu, w tym temacie od lat wszystko jest zapisane ,kto co gdzie i kiedy,najgorsze ze przez panstwowe psedo firmy cierpi samorzad, firmy prywatne typu Budimex, Mostostal itd. realizuja mega konkrakty w całej Polsce od lat, no ale nie PKP-TAM SIE NIE DA,mentalnosc z komuny, i polityka https://www.skyscrapercity.com/threads/szczecin-aglomeracja-szczeci%C5%84ska-kolej-metropolitalna.1007589/page-175
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
to żart?
2021-11-02 19:23:54
Jakiś czas temu na Głównym nie wolno było zmienić wiat nad zejściami do tunelu, bo były zabytkowe. Wręcz awantura była, jak się okazało, że wymieniono niektóre szkiełka na tworzywo sztuczne. Bo zabytek. A potem "cudownie" wiaty zniknęły razem z tunelem. A tutaj ktoś nie może rozebrać zmurszałego dachu nad od dawna nieczynnym przystankiem?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Heniek
2021-11-02 19:17:56
Zabytek kontra SKM a co na to miejski konserwator zabytków który pozuje do zdjęć w mediach
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.