Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Ze Szczecina do Warszawy w mniej niż 5 godzin

Data publikacji: 02 maja 2024 r. 12:33
Ostatnia aktualizacja: 19 maja 2024 r. 19:56
Ze Szczecina do Warszawy w mniej niż 5 godzin
W tej chwili podróż koleją ze Szczecina do stolicy Polski nie należy do najbardziej komfortowych. Fot. Ryszard PAKIESER  

Od grudnia tego roku szacowany czas przejazdu pociągiem na trasie Szczecin Główny - Warszawa wyniesie poniżej pięciu godzin, natomiast na odcinku Szczecin Główny - Poznań - poniżej dwóch godzin. To oficjalna deklaracja Ministerstwa Infrastruktury, przesłana do redakcji „Kuriera Szczecińskiego".

- Zakończenie prac zasadniczych na linii Poznań - Szczecin planowane jest do końca 2024 roku - mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy resortu.

Obecnie modernizacja infrastruktury kolejowej prowadzona jest na odcinkach Rębusz - Słonice, Słonice - Stargard, Kolin - Stargard oraz Stargard - Szczecin SDA. Trwa też przebudowa nieparzystej strony stacji Stargard. Ma się zakończyć do końca tego roku.

Czy są plany, aby do Szczecina dojeżdżał pociąg Pendolino?

- Pociągi Pendolino są składami uruchamianymi przez PKP Intercity jako komercyjna oferta handlowa i to w gestii tego przewoźnika jest decyzja w

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 65% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 02-05-2024

 

(as)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Pomorzanin
2024-05-19 19:22:22
Tylko kierunek Berlin to właściwy kierunek rozwoju komunikacyjnego, jak pokazała nie raz historia na Warszawę nie ma co liczyć, szkoda czasu na proszenie się o normalne połączenie...
W pracy kolega
2024-05-18 12:01:20
pytał mnie czym się różni pedał od pendała ? Zachodziłem w głowę , a się okazuje , że prosta odpowiedź ma związek z szybką koleją . Ten drugi jeździ pendolino !
@Wojtek
2024-05-15 17:33:59
Słuszny postulat. Pora na poważnie zacząć lobbować na rzecz linii wysokich prędkości przez Toruń do Warszawy. Ta do Poznania nic nie daje, mimo 20 letniej przebudowy.
klufin
2024-05-13 12:30:38
No to do obiecanej 2,5 h jeszcze daleko
Wojtek
2024-05-13 12:24:58
Bezwzględnie nasi parlamentarzyści, władze regionu i miasta powinny walczyć o szybką kolej w stronę Warszawy po nowym śladzie. Jak widać obecna ślamazarna i ślimacząca się modernizacja nic nie daje! Władze kujawsko-pomorskiego podjęły deklarację o szybkiej kolei Szczecin-Bydgoszcz-Toruń-Warszawa. To jest najlepszy wariant, który bezwzględnie powinniśmy wszyscy popierać i przyłączyć się do starań Kujawiaków!
@Pasażer
2024-05-13 12:22:15
Zgoda ze wszystkim, poza tym że Portugalia jest biedniejsza od Polski. Kraj, który nie uczestniczył w wojnach światowych, była metropolia kolonialna ma zgromadzone liczne bogactwa i dzieła sztuki, a także bardzo zasobne rody szlacheckie. Do tego jak spojrzymy na wspomnianą infrastrukturę kolejową, czy sieć autostrad i dróg szybkiego ruchu, a także fakt że 90% o wiele tańszej niż w Polsce energii Portugalia pozyskuje ze źródeł odnawialnych, to nawet chwilowo ciut wyższe PKB Polski nie przekonuje
Pasażer
2024-05-13 10:48:25
Czy średnia prędkość ok 116 km/h to sukces po "wielomiliardowej" modernizacji magistrali kolejowej ? Mam wątpliwości ! ot tak z daleka od standardów europejskich , np Portugalia (celowo podaje przykład biedniejszego kraju niż Polska) pociąg Lizbona - Faro prędkość ok 230 km/h , czy expresy niemieckie (ok 250) nie mówiąc o francuskich (ok 300) .
A ja frajerów
2024-05-04 12:54:19
pcham z nagiętej brzózki. Lecą szybciej i do celu . Gorzej z lądowaniem , ale mi to wisi kalafiorem !
BUUUUUUHAHAHAHAHA
2024-05-03 07:47:20
W listopadzie 2016 roku zajechałem z Warszawy do Szczecina w 4 godziny i 45 minut. Tzw. remonty zaczęły się w 2017 r. i trwają do dnia dzisiejszego, a taki platfus śmie bredzić o sukcesie... Powrót do tego, co już było to żaden sukces. A jeśli tak, to niech marchewka cofnie się do podstawówki i cieszy z jej ukończenia.
Demokracja
2024-05-03 05:25:00
Wybudować normalne autostrady. Ale przecież się nie da, bo jest za dużo pieniędzy. Uwolnić ceny samochodów i paliw a taka podróż byłaby o wiele tańsza i szybsza. No ale po co. Przecież socjalizm musi walczyć z problemami które tworzy. Jest demokracja to mamy mieć tak, jak chcę większość.
Śmiechnasali
2024-05-02 19:58:59
Cały świat już zazdrości tego sukcesu.
Hahaha
2024-05-02 18:40:10
Rekord Chrobrego z lat 90 czyli 4:55 chyba dalej będzie niepobity... brawo 20 lat w UE...
tres
2024-05-02 18:06:52
Poczekamy, zobaczymy! Prawda czy news wczesnego sezonu ogórkowego?!
Stary kolejarz
2024-05-02 17:38:34
Wydrukowałem, sprawdzę pośle Marchewka na Mikołaja 6 grudnia .jest to wyrównanie BLEKITNEJ Fali z czasu średniego Gomulki . Skoro nie będzie szprychy cpk Szz Waw 3 godziny to jakiś sukces trzeba odtrabic
Mis
2024-05-02 17:09:30
Ten pociąg na zdjęciu bardzo niewygodny w podróżowaniu. Obecnie wagony tylko z lotniczymi siedzeniami beż przedziałów. Ciasnota głośno duszno. Do poznania da eade wytrzymać ale do Krakowa to już dobra lipa
Monerías
2024-05-02 16:55:12
20 lat modernizacji do szalonej jak na XXI wiek prędkości 160 km/h i pełen sukces na poziomie Burkina Faso. A co z przedłużeniem Y z Poznania przez Gorzów albo budową nowej linii prędkości normalnej w cywilizowanym świecie przez Bydgoszcz do Warszawy ? Gdzie są nasi parlamentarzyści??!!! Pewnie znów zadowoloni z siebie że ochłapy z pańskiego stołu jakieś spadną. Taki Poznań powinien być osiągalny w 30-40 min a warszawa w 2 godziny. wstyd i żenada!
Ck
2024-05-02 14:52:39
35 lat temu za wrednej komuny express Chrobry gnał z Warszawy z ominięciem Poznania przez północną obwodnicę od Swarzędza do Rokietnicy. Do Poznania jechał przed nim kilka minut wcześniej express Lech. No, ale wtedy było jedno PKP.
Aleks
2024-05-02 14:35:18
Chyba bez zatrzymywania się na pośrednich stacjach
Śmiech na sali
2024-05-02 14:04:38
Przed rozdmuchanym, niepotrzebnym remontem odcinka Poznań - Warszawa był rok, gdy EIC pokonywał trasę Szczecin Gł. - W-wa Centralna w... 4.59. Obecnie, po remoncie Poznań - W-wa pociąg nawet nie osiągnął czasu tego co miał przed remontem. Dalej, remont prawie 180 km. trasy Szczecin - Poznań ma dać skrócenie o... 10 min. SUKCES pełnym ryjem. I jeszcze puszczanie pociągów w kierunku W-wy przez Poznań Franowo daje kolejne 11 min. w plecy. Inteligentni, ale inaczej. EIC powinien zejść do 4 i 1/2 h.
Wiejski łazęga
2024-05-02 13:45:44
Uwierzę jak będzie to faktem potwierdzonym w codziennych relacjach na tych trasach.Dzisiaj opowiadanie takich prognoz to nic innego jak urzędnicza fanaberia.Rzeczywistość jaka jest każdy podróżny widzi podróżując na jednej z wymienionych tras.
i co
2024-05-02 13:23:42
te pisowce zostawili biednemu ryżemu??!! będzie musiał zejść poniżej 4 godzin do Świnoujścia !!!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA