Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

MOPR – wsparcie psychologiczne i kolejne zmiany

Data publikacji: 18 marca 2020 r. 17:09
Ostatnia aktualizacja: 21 marca 2020 r. 00:06
MOPR – wsparcie psychologiczne i kolejne zmiany
 

W Miejskim Ośrodku pomocy Rodzinie w Szczecinie uruchomiono specjalne telefony z ofertą wsparcia psychologicznego i terapeutycznego dla mieszkańców miasta. Dodatkowo  wprowadzono zmiany w funkcjonowaniu BOI oraz skrócono godziny otwarcia kas.

W Dziale Interwencji Kryzysowej MOPR działa numer telefonu pod którym psychologowie i terapeuci udzielają wsparcia oraz porad mieszkańcom miasta. Dyżury są prowadzone pod nr 91 46 46 335, od poniedziałku do piątku w godz. 8-20. Telefoniczna pomoc specjalistów uruchomiona została również w Środowiskowych Domach Samopomocy. W szczególności jest ona adresowana do osób, które nie wychodzą z domów (seniorów czy osób poddanych kwarantannie). Mieszkańcy miasta mogą dzwonić pod specjalne numeru telefonów, w dniach od poniedziałku do piątku we wskazanych godzinach, aby porozmawiać z wybranymi specjalistami.


Specjalista

Numer telefonu

Godziny dyżurów

Terapeuta ds. uzależnień

732 684 448

16:00 – 20:00

Terapeuta

732 684 421

8:00 – 13:00

Terapeuta

732 684 067

8:00 – 13:00

Psycholog

732 684 062

9:00 – 15:00

Psycholog

732 684 446

12:00 – 18:00

Psycholog

732 684 088

14:00 – 20:00

Specjalista pracy socjalnej

791 411 633

8:00 – 13.00

Terapeuta

791 934 198

12:00 -15.00


Wprowadzono tez kolejne zmiany organizacyjne w pracy MOPR. 

- W Biurach Obsługi Interesanta w naszych działach i Ośrodkach pojawiły się urny do pozostawiania dokumentów - informuje Maciej Homis, rzecznik MOPR. - Podopieczni pozostawiają w nich swoje podania oraz wnioski, które następnie są rozpatrywane przez pracowników. Klienci są informowani o postępowaniu w swojej sprawie drogą telefoniczną. W ośrodkach w godzinach 8-10 przyjmowane są tylko osoby po wcześniejszym umówieniu się z pracownikiem. Podobnie jak w przypadku Biur Obsługi, skrócone zostały godziny otwarcia kas MOPR. Funkcjonują w wybrane dni w godz. 10-12. Zdecydowana większość klientów korzysta z wypłaty świadczeń na konta osobiste lub z możliwości odbioru pieniędzy w okienkach bankowych. Część klientów odbiera jednak świadczenia w kasie z uwagi na brak konta osobistego. Informacje na temat terminów otwarcia kas osoby te otrzymują indywidualnie.

 Zgodnie z zaleceniami pracownicy terenowi ograniczają do niezbędnego minimum wizyty w środowiskach.

- Z osobami korzystającymi ze wsparcia kontaktujemy się przede wszystkim telefonicznie - mówi M. Homis. - Pracownicy udają się tylko do mieszkań osób starszych, nieporuszających się samodzielnie, gdy jest np. konieczność przyznania zasiłku na zakup niezbędnych leków. Usługi opiekuńcze są realizowane zgodnie z wcześniejszymi założeniami.

MOPR otrzymujemy pierwsze sygnały od służb mundurowych nadzorujących osoby poddanie kwarantannie domowej o konieczności dostarczenia żywności do mieszkań. Pracownicy Ośrodka kontaktują się z taką rodziną telefonicznie i dowiadują się, jakie są potrzeby. Zgodnie z zaleceniami wojewody, organizacje pozarządowe wyraziły gotowość do przygotowania paczek z podstawowymi produktami żywnościowymi. Gotowe paczki są dostarczane osobom objętym kwarantanną pod wskazany adres przez służby. Dotychczas jedna rodzina objęta kwarantanną zgłosiła taką potrzebę.

(isz)

Fot. Dariusz Gorajski

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Obserwator
2020-03-19 12:02:29
Epidemia minie i znów będą Wami pomiatać za najniższą krajową. Rzućcie tą robote w cholere
@Mitek
2020-03-19 08:38:34
Drzwi zamknięte. Straznik pozwala napisac i wrzucic do pudła papier o co chodzi. Czekać. Odezwiemy się. Pani w okienku nie miła opryskliwa.
@ Mirek
2020-03-18 19:39:32
Obowiązuje ich kilka ustaw między innymi : ochrona danych osobowych, o pomocy społecznej, a pracują za marne grosiny i jeszcze z poświęceniem i w "trybie awaryjnym" 30% obsady personelu!!! Szybciej będzie jak pojedziesz osobiście, a nie oczekiwania "z fotela" Nie pozdrawiam...
Mirek
2020-03-18 18:40:32
Można sobie dzwonić do pracowników socjalnych. Nie odbierają. A biuro obsługi- ten wkurzajacy głos męski który przez 1 minutę informuje o nagrywaniu rozmowy i danych osobowych. Potem muzyka 30 sek i rozlaczenie.Kogo to obchodzą te informacje. WYLACZCIE TO GADANIE. CHYBA ZE CELOWO ŻEBY ZNIECHĘCIĆ KLIENTÓW. Gratuluje bezmyślności.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA