Pomocą psychologiczną dla osób w kryzysie wywołanym zagrożeniem epidemicznym czy kwarantanną służą psychologowie dyżurujący pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta. Wystarczy zadzwonić pod nr: 800-190-590 i poprosić o przekierowanie rozmowy do psychologa. Numer jest czynny przez całą dobę.
Do dyżurnego psychologa mogą się zgłaszać osoby źle znoszące odosobnienie, a także odczuwające stres lub lęk wywołany sytuacją zagrożenia epidemicznego. Fachowe wsparcie znajdą również osoby, które znalazły się w kryzysie emocjonalnym. Psycholog w trakcie telefonicznej rozmowy przeprowadzi konsultację oraz, w razie potrzeby, wskaże dalszą ścieżkę postępowania.
Potrzebujący pomocy znajdą ją pod bezpłatnym numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta. TIP jest wprawdzie infolinią NFZ, pod której numerem można uzyskać informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem (skorzystało już z tej usługi 300 tys. osób), ale okazała się tak powszechnym i tak potrzebnym narzędziem komunikacji, że zdecydowano się poszerzyć jej zakres oferując wsparcie psychologiczne.
Każdy więc, kto ma potrzebę rozmowy o swoich problemach, może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem. Specjaliści dyżurują całą dobę, siedem dni w tygodniu. Wsparciem służą psychologowie PZU Zdrowie, którzy posiadają bogate doświadczenie w udzielaniu zdalnej pomocy psychologicznej.
Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.
(lw)
Fot. Ryszard Pakieser