Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Pomoc psychologiczna w czasie pandemii

Data publikacji: 26 kwietnia 2020 r. 17:09
Ostatnia aktualizacja: 27 kwietnia 2020 r. 11:20
Pomoc psychologiczna w czasie pandemii
 

Pomocą psychologiczną dla osób w kryzysie wywołanym zagrożeniem epidemicznym czy kwarantanną służą psychologowie dyżurujący pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta. Wystarczy zadzwonić pod nr: 800-190-590 i poprosić o przekierowanie rozmowy do psychologa. Numer jest czynny przez całą dobę.

Do dyżurnego psychologa mogą się zgłaszać osoby źle znoszące odosobnienie, a także odczuwające stres lub lęk wywołany sytuacją zagrożenia epidemicznego. Fachowe wsparcie znajdą również osoby, które znalazły się w kryzysie emocjonalnym. Psycholog w trakcie telefonicznej rozmowy przeprowadzi konsultację oraz, w razie potrzeby, wskaże dalszą ścieżkę postępowania.

Potrzebujący pomocy znajdą ją pod bezpłatnym numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta. TIP jest wprawdzie infolinią NFZ, pod której numerem można uzyskać informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem (skorzystało już z tej usługi 300 tys. osób), ale okazała się tak powszechnym i tak potrzebnym narzędziem komunikacji, że zdecydowano się poszerzyć jej zakres oferując wsparcie psychologiczne.

Każdy więc, kto ma potrzebę rozmowy o swoich problemach, może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem. Specjaliści dyżurują całą dobę, siedem dni w tygodniu. Wsparciem służą psychologowie PZU Zdrowie, którzy posiadają bogate doświadczenie w udzielaniu zdalnej pomocy psychologicznej.

Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.

(lw)

Fot. Ryszard Pakieser

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA