W ramach programu Szczeciński Lokalny Solidarny miasto proponuje przygotowanie oprawy graficznej voucherów, które przedsiębiorcy mogliby zacząć sprzedawać klientom już dziś. Natomiast usługa mogłaby zostać zrealizowana do końca roku. Ma to pomóc lokalnym przedsiębiorcom przetrwać i utrzymać klientów w czasach epidemii.
Pierwszym z działań magistratu było przygotowanie listy lokali, które funkcjonują z opcją dowozu lub na wynos. Jest ona dostępna pod adresem: wiadomości.szczecin.eu/koronawirus. Teraz, w ramach akcji pn. Szczeciński Lokalny Solidarny, miasto proponuje wprowadzenie voucherów, które przedsiębiorcy mogliby sprzedawać z odroczoną możliwością realizacji. Na czym dokładnie ma polegać akcja?
– Klient zakupując voucher na dowolną kwotę, będzie mógł go wykorzystać do końca roku na usługi lub produkty. Firmy, które zgłoszą się do akcji, otrzymają plik z Worda z voucherem do wypełnienia i wydrukowania. Przy sprzedaży należy go uzupełnić o kwotę (usługi – red.) i nazwę firmy – tłumaczy Małgorzata Miszczuk, rzecznik prasowy Żeglugi Szczecińskiej Turystyka Wydarzenia.
Przedsiębiorcy będą mogli sprzedawać vouchery w swoich lokalach lub – jeśli dopuszczają płatność przelewem – wysyłać je do klientów drogą mailową w formie pdf.
– Pracujemy nad rozwiązaniem on-line, które już wkrótce pozwoli dokonać zakupu przez platformę i otrzymać voucher drogą mailową. O szczegółach tego rozwiązania będziemy informować wkrótce – dodaje Małgorzata Miszczuk.
Miasto już rozpoczęło nabór dla przedsiębiorców. Zainteresowani udziałem w programie proszeni są o wysłanie danych kontaktowych, nazwy firmy, logotypu (nie jest wymagany) na adres info@zstw.szczecin.pl.
Jak mówi Małgorzata Miszczuk, zwrotnie przedsiębiorcy otrzymają od miasta edytowalny plik pdf wraz z zestawem grafik promocyjnych. – Do udziału w akcji zachęcamy nie tylko lokale gastronomiczne, ale też usługowe – podkreśla. – W tym trudnym czasie wesprzyjmy firmę, którą kochamy, pomóżmy jej przetrwać, aby dalej mogła rozwijać się z nami w Szczecinie.
(kn)