Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

„Powrót do przyszłości” w Audi museum mobile

Data publikacji: 17 kwietnia 2019 r. 23:35
Ostatnia aktualizacja: 19 kwietnia 2019 r. 10:26
„Powrót do przyszłości” w Audi museum mobile
 

Trzynaście pojazdów studyjnych i prototypów oraz trzy motocykle, wyznaczające historię Audi AG, znalazło się na nowej wystawie w Audi museum mobile w Ingolstadt. Zgodnie z jej tytułem „Powrót do przyszłości” zobaczyć tam można unikatowe, rzadko spotykane modele studyjne – świadków rozwoju motoryzacji.

Pojazdy, jak zwykle w tym miejscu, znajdują się na obrotowej windzie - tzw. paternoster, będącej stałym elementem muzeum. Wystawa potrwa do końca marca 2020 r.

Koneserzy marki z czterema pierścieniami w logo z pewnością odkryją tu na nowo starych znajomych – prawie zapomnianych przedstawicieli innowacyjnej sztuki inżynierskiej i fantazji projektowej dawnych lat. Wśród eksponatów znajduje się m.in. bijący rekordy, wyglądający niczym rakieta, bolid marki NSU wyposażony w silnik o pojemności zaledwie 500 cm sześc., który na zamkniętym odcinku amerykańskiej autostrady ustanowił rekord prędkości na dystansie jednego kilometra i jednej mili. Miłośnicy historycznej motoryzacji obejrzą również NSU Ro80 2+2, którego bryłę stworzyli projektanci słynnego biura Sergio Pininfariny.

Serca fanów młodszej generacji samochodów z pewnością podbiją audi: quattro spyder - zaprezentowane po raz pierwszy na IAA we Frankfurcie w r. 1991, avus quattro pokazane również w tamtym roku w Tokio, prototyp AL2 open end z 1997, quattro steppenwolf - wystawione w r. 2000 w Paryżu, avantissimo z r. 2001, nuvolari quattro przedstawione w 2003 w Genewie, koncepcyjne e-tron z 2009 i quattro concept z 2010.

Miłośnicy motocykli także znajdą na paternosterze coś ciekawego dla siebie. Wśród trzech pokazanych tam maszyn są: münch 4 TTS z silnikiem o pojemności 1200 cm sześc., który w momencie rozpoczęcia produkcji, w roku 1966, był najmocniejszym motocyklem na świecie, prototyp z . 1977, co do którego były nadzieje, że ożywi wielkie tradycje motocyklowe marki DKW, co niestety nie nastąpiło oraz unikatowy van veen OCR 1000 z silnikiem Wankla.

(g)

Fot. Audi AG

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Pawcio
2019-04-19 09:42:45
Może mój "studyjny nie jest" ale powstał w słynnej wytwórni Pininfarina projektowany przez znakomitych włoskich inżynierów.Czy jest w Szczecinie drugi taki-? ;-) fiatcoupepolska.pl
czytaj: "Ołdi"
2019-04-18 06:51:27
Dla niektórych cztery pierścienie, dla innych krowi łańcuch. Audi jest na trzecim miejscu, po BMW i Mercedesie, ale i tak jest marzeniem wielu przez swoją jakość i niezawodność. Oczywiście posiadanie ubogich krewnych, w postaci Skody, Seata i Volkswagena, obniża rangę klasy premium, jednak modele z gamy RS i słynne R8 tworzą pożądanie tej marki. Kto nie był w tym muzeum, polecam.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA