Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

O dezinformacji i sztucznej inteligencji podczas 5. konferencji „Media Przyszłości” [FILM]

Data publikacji: 12 czerwca 2023 r. 12:33
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2023 r. 12:34
O dezinformacji i sztucznej inteligencji podczas 5. konferencji „Media Przyszłości”
Fot. PAP  

Wyzwania, przed jakimi stoją współczesne media w kontekście wojny informacyjnej i rosnącego znaczenia sztucznej inteligencji, omówią międzynarodowi eksperci podczas 5. edycji konferencji „Media Przyszłości”.

Ideą konferencji jest dyskusja na temat przemian, które zachodzą we współczesnych mediach oraz próba zdefiniowania wyzwań i szans stojących przed branżą informacyjną. Udział w wydarzeniu wezmą przedstawiciele europejskich agencji informacyjnych, dziennikarze, eksperci z NATO, specjaliści ds. sztucznej inteligencji.

5. edycja konferencji „Media Przyszłości” - organizowanej przez Polską Agencję Prasową - odbędzie się 15 czerwca. Zapraszamy do oglądania transmisji online: https://mediaprzyszlosci@pap.pl oraz https://pap.pl.

Pierwsza część wydarzenia poświęcona będzie dezinformacji i sile oddziaływania fake newsów na opinię społeczną z różnych perspektyw europejskich. Zaproszeni goście opowiedzą o dezinformacyjnej narracji i skali fałszywych informacji z perspektywy swoich krajów. Kluczowa będzie odpowiedź na pytania, jaką rolę powinny odegrać media w zwalczaniu dezinformacji, czy są na to przygotowane i co dotychczas udało im się osiągnąć.

Z ekspertami z NATO porozmawiamy o wyzwaniach dla komunikacji w czasie wojny informacyjnej, sile rażenia rosyjskiej dezinformacji i wypracowywaniu mechanizmów obronnych w sferze informacyjnej.

W drugiej części konferencji skupimy się na sztucznej inteligencji, która mocno wkracza w świat mediów. W gronie ekspertów zastanowimy się, jak w świecie transformacji technologicznej będą wyglądały media przyszłości, czy sztuczną inteligencję powinniśmy traktować jako szansę na rozwój czy zagrożenie oraz jak algorytmy pomogą nam w walce z dezinformacją.

Szczegóły konferencji i akredytacje dla dziennikarzy: https://mediaprzyszlosci.pap.pl/.

Partnerem strategicznym konferencji jest Orlen. Partnerem wydarzenia - Philip Morris Polska.

Źródło informacji: PAP

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA