Uwaga kierowcy i kierownicy baz transportowych!
Wobec zdarzających się wypadków drogowych, powodowanych niesprawnością pojazdów mechanicznych, jak wadliwe działanie hamulców, brak kierunkowskazów, świateł, nadmierne luzy w układzie kierowniczym itp. Wydział Komunikacji Prezydium WRN ponownie przypomina o obowiązku codziennego badania stanu technicznego pojazdów przez kierowców baz transportowych, szczególnie przed wyjazdem pojazdów z bazy. Wywieranie jakiejkolwiek presji lub namawianie kierowców do wyjazdu samochodem o złym stanie technicznym jest przestępstwem i podlega surowym sankcjom.
„Kurier Szczeciński” z 11 września 1958 r.
MO powinna zająć się niespokojnymi taksówkarzami sprzed Dworca Głównego
Ostatnio pod Dworcem Głównym doszło do kilku scysji między kierowcami prywatnych taksówek a kierowcami autobusów MPK. I tak w dniu 5 i 9 września – kierowca taksówki nr 72 awanturował się z obsługą autobusu, do którego wsiadali repatrianci. Praktyki odmawiania normalnym pasażerom kursu i zabieranie rodzin repatriantów na Dworzec Niebuszewo za ceny mocno wygórowane nie są nowe. Stosują te praktyki kierowcy taksówek nr 103 i 107. Raport MPK, który przedłożono nam w redakcji, stwierdza, że często prywatni taksówkarze nie tylko awanturują się z obsługą autobusów, ale agitują repatriantów żeby nie korzystali z autobusów, ponieważ tam rzekomo trzeba płacić nie tylko za walizki, ale nawet teczki i torebki damskie.
„Kurier Szczeciński” z 17 września 1958 r.