Czy Międzyzdroje tylko dla jaroszów?
Państwowe Przedsiębiorstwo Obrotu Zwierzętami Rzeźnymi zawiadomiło rzeźnię w Międzyzdrojach, że obowiązuje rozdzielnik, a ponieważ Międzyzdroje przekroczyły przewidzianą pulę, więcej mięsa nie dostaną.
Poszły w ruch telefony i po żmudnych interwencjach uzyskano polecenie zaopatrywania się w „mrożonkę” w Świnoujściu. A ponieważ jedyna zamrażalnia mięsa w Świnoujściu obsługuje woj. szczecińskie i koszalińskie, można sobie wyobrazić, co się tam dzieje. Dziesiątki ciężarówek czeka swej kolejności, a przewlekła przeprawa promem – utrudnia transport. Samochód wysłany po mięso do Świnoujścia wcześnie rano, wraca wieczorem.
Odmrażanie mięsa trwa 48 godzin, a jednocześnie brak odpowiedniej ilości fachowców do rozbierania zamrożonego (20 st. mięsa).
I to wszystko dzieje się w pełni sezonu wczasowego przy dużym napływie gości zagranicznych, w momencie gdy przyzwyczailiśmy się do mniej – więcej sprawnego działania aparatu handlowego.
„Kurier Szczeciński” z 14 sierpnia 1958 r.
10 unowocześnionych śmieciarek dla Szczecina
10 unowocześnionych śmieciarek ma przybyć jeszcze w tym roku Szczecinowi, zakończono już bowiem dokumentację na ich budowę. Punktem wyjściowym stał się eksperymentalny wóz z przyczepą wybudowany przez szczecińskich pracowników MPO. Dwumiesięczna praktyka potwierdziła, że wóz ten ułatwia w znacznym stopniu wywożenie śmieci.
Wykonawcą unowocześnionych wozów-śmieciarek będzie przemysł terenowy.
„Kurier Szczeciński” z 15 sierpnia 1958 r.
Port w Trzebieży będzie zmodernizowany
W Trzebieży, rybackim osiedlu nad Zalewem Szczecińskim, prowadzone są poważne prace renowacyjne. M.in. doprowadza się do portu wodę pitną. Ujęcie wody znajduje się w pewnym oddaleniu od portu i rurociąg doprowadzający tam wodę ze studni artezyjskiej głębokości do 120 m przebiega przez osadę. Dzięki temu mieszkańcy również będą się zaopatrywać w wodę pitną.
W samym porcie odbudowane już zostały falochrony północny i południowy, wybudowano nabrzeże tranzytowe, umocniono nabrzeża w basenach 2 i 3 oraz nabrzeże skarpowe. Wykonano także roboty czerpalne na wiodącym do portu północnym i południowym torze wodnym.
W następnym etapie robót w Trzebieży przewiduje się całkowitą modernizację portu, przeprowadzenie robót elektryfikacyjnych itd. na łączną kwotę 25 mln zł.
Trzebież jest portem tranzytowym dla barek rzecznych, przy przewozie towarów z NRD na północ ku morzu przez Zalew i odwrotnie.
„Kurier Szczeciński” z 16 sierpnia 1958 r.