Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Zapisane w „Kurierze” (14-16.8.1958)

Data publikacji: 31 marca 2023 r. 22:52
Ostatnia aktualizacja: 31 marca 2023 r. 22:51
Zapisane w „Kurierze” (14-16.8.1958)
 

Czy Międzyzdroje tylko dla jaroszów?

Państwowe Przedsiębiorstwo Obrotu Zwierzętami Rzeźnymi zawiadomiło rzeźnię w Międzyzdrojach, że obowiązuje rozdzielnik, a ponieważ Międzyzdroje przekroczyły przewidzianą pulę, więcej mięsa nie dostaną.

Poszły w ruch telefony i po żmudnych interwencjach uzyskano polecenie zaopatrywania się w „mrożonkę” w Świnoujściu. A ponieważ jedyna zamrażalnia mięsa w Świnoujściu obsługuje woj. szczecińskie i koszalińskie, można sobie wyobrazić, co się tam dzieje. Dziesiątki ciężarówek czeka swej kolejności, a przewlekła przeprawa promem – utrudnia transport. Samochód wysłany po mięso do Świnoujścia wcześnie rano, wraca wieczorem.

Odmrażanie mięsa trwa 48 godzin, a jednocześnie brak odpowiedniej ilości fachowców do rozbierania zamrożonego (20 st. mięsa).

I to wszystko dzieje się w pełni sezonu wczasowego przy dużym napływie gości zagranicznych, w momencie gdy przyzwyczailiśmy się do mniej – więcej sprawnego działania aparatu handlowego.

„Kurier Szczeciński” z 14 sierpnia 1958 r.

10 unowocześnionych śmieciarek dla Szczecina

10 unowocześnionych śmieciarek ma przybyć jeszcze w tym roku Szczecinowi, zakończono już bowiem dokumentację na ich budowę. Punktem wyjściowym stał się eksperymentalny wóz z przyczepą wybudowany przez szczecińskich pracowników MPO. Dwumiesięczna praktyka potwierdziła, że wóz ten ułatwia w znacznym stopniu wywożenie śmieci.

Wykonawcą unowocześnionych wozów-śmieciarek będzie przemysł terenowy.

„Kurier Szczeciński” z 15 sierpnia 1958 r.

Port w Trzebieży będzie zmodernizowany

W Trzebieży, rybackim osiedlu nad Zalewem Szczecińskim, prowadzone są poważne prace renowacyjne. M.in. doprowadza się do portu wodę pitną. Ujęcie wody znajduje się w pewnym oddaleniu od portu i rurociąg doprowadzający tam wodę ze studni artezyjskiej głębokości do 120 m przebiega przez osadę. Dzięki temu mieszkańcy również będą się zaopatrywać w wodę pitną.

W samym porcie odbudowane już zostały falochrony północny i południowy, wybudowano nabrzeże tranzytowe, umocniono nabrzeża w basenach 2 i 3 oraz nabrzeże skarpowe. Wykonano także roboty czerpalne na wiodącym do portu północnym i południowym torze wodnym.

W następnym etapie robót w Trzebieży przewiduje się całkowitą modernizację portu, przeprowadzenie robót elektryfikacyjnych itd. na łączną kwotę 25 mln zł.

Trzebież jest portem tranzytowym dla barek rzecznych, przy przewozie towarów z NRD na północ ku morzu przez Zalew i odwrotnie.

„Kurier Szczeciński” z 16 sierpnia 1958 r.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA