Blok o 90 mieszkaniach stanie na rogu Placu Żołnierza i ul. Jaromira
Wyburzono wreszcie obskurny, na wpół zrujnowany pawilon przy pl. Żołnierza.
Już za 2 – 3 tygodnie przystąpi się tu do budowy fundamentów 5-kondygnacyjnego budynku mieszkalnego, zawierającego 90 dwu i trzy pokojowych mieszkań. Architektura gmachu będzie podobna do wzniesionego już nowoczesnego budynku mieszkalnego przy ul. Jaromira.
Wysoki narożnik wypełni rozległy plac przed gmachem KW PZPR. Budowę jego dozorować będzie budowniczy barwnego bloku C-3 przy ul. Jaromira – p. F. Kowalczykiewicz. Prace zakończone zostaną w 1960 roku.
„Kurier Szczeciński” z 17 czerwca 1959 r.
Zabity prądem w czasie prasowania spodni
Tragiczną śmiercią zginął mieszkaniec Dobropola (pow. Kamień) G.W., który prasując spodnie, został rażony prądem.
„Kurier Szczeciński” z 17 czerwca 1959 r.
Krowa pobodła staruszkę
Wczoraj w Podjuchach ok. godz. 17 przebywającą na pastwisku 74-letnią p. Marcelę G. zamieszkałą przy ul. Chełmińskiej zaatakowała krowa. Staruszkę w stanie ogólnego potłuczenia przewieziono do szpitala.
„Kurier Szczeciński” z 18 czerwca 1959 r.
160 ton smacznego karmazyna
17 bm. powrócił do Gdyni po 31-dniowym rejsie i przebyciu ponad 5 tys. mil morskich supertrawler „Wisłok” należący do przedsiębiorstwa „Dalmor”. Załoga „Wisłoka” po raz pierwszy w historii naszego rybołówstwa przeprowadziła połowy na arktycznych łowiskach w pobliżu Labradoru. Plonem tej pionierskiej wyprawy jest 160 ton wartościowej ryby – karmazyna oraz wiele ciekawych materiałów o nowych dla polskich rybaków łowiskach.
Również dwa supertrawlery „Odry” w Świnoujściu – „Oława” i „Olza” łowią na łowiskach labradoru karmazyna. Luki statków są już pełne i za 2 dni wracają one do kraju,
„Kurier Szczeciński” z 18 czerwca 1959 r.
Od poniedziałku motocykle w wolnej sprzedaży
Od 1 czerwca cena motocykli (WSK i WFM) poskoczyła z 7.100 na 9.300 i 10.600. Podstawą zmiany stały się podobno ulepszenia konstrukcyjne. Jakiego rodzaju? – będzie się mógł przekonać każdy nabywca, bo już od poniedziałku motory te mają ukazać się w Szczecinie w wolnej sprzedaży. Początkowo nie będzie ich dużo – kilkadziesiąt sztuk. Ilość ta ma jednak powiększyć się w miarę otrzymywania transportów według zatwierdzonych przez władze centralne rozdzielników.
Nadejść mają do Szczecina również motory w cenie dawnej, czyli 7.100 zł za motocykl. Będą one przeznaczone wyłącznie dla tych osób, które posiadają talony wydane przez WZH.
Jak zapewnia Wojewódzki Zarząd Handlu (na podstawie rozmów z Ministerstwem Handlu Wewnętrznego) transport spodziewany jest w Szczecinie e drugiej połowie III kwartału br.
„Kurier Szczeciński” z 20 czerwca 1959 r.