Uroczyste otwarcie nowej radiostacji
W dniu wczorajszym Szczecin przeżywał jeden ze swoich wielkich dni. Dni, które głęboko zapadają w pamięć mieszkańców, które zapisują się złotymi zgłoskami w historii polskiego Szczecina. Otwarcie nowoczesnej, 50-ciokilowatowej radiostacji – to jeden z potężnych siedmiomilowych kroków w odbudowie naszego miasta. To widomy dowód odbudowy Szczecina. To jeszcze jeden symbol pokoju i bezpieczeństwa Polski.
W dniu wczorajszym wszyscy Szczeciniacy, zebrani przy głośnikach, po raz pierwszy słuchali audycji rozgłośni szczecińskiej, nadawanej z nowej radiostacji. Skończyły się już utrapienia i utyskiwania na radio szczecińskie. Obecnie nasza rozgłośnia nie ustępuje w niczym innym rozgłośniom krajowym i zagranicznym, a niektóre z nich na pewno przewyższa pod względem doskonałości technicznej. Jest to bowiem jedna z najnowocześniejszych konstrukcji tego rodzaju. Konstrukcji, która jest w całości dziełem rąk polskich robotników, techników i inżynierów.
„Kurier Szczeciński” z dnia 19 grudnia 1949 r.
Trzecia wielka fabryka konfekcyjna powstała w Szczecinie
Wczoraj odbyło się w Szczecinie otwarcie spółdzielczej fabryki odzieżowej im. 22 Lipca. (…)
Robotnicy budowlani firmy „OGMET” dokonali nie lada czynu, bowiem w niespełna pięciu miesiącach powstał na miejscu kompletnie wypalonego 5-piętrowego budynku obecnej spółdzielczej fabryki odzieżowej im. 22 Lipca nowy gmach o obszernych salach. Znalazło w nim zatrudnienie około 500 pracowników-krawców, którzy na nowoczesnym systemie taśmowym i nowych maszynach rozpoczęli wczoraj swą produkcję garderoby damskiej i męskiej.
„Kurier Szczeciński” z dnia 22 grudnia 1949 r.
Zakaz palenia w tramwajach szczecińskich
Czytelnicy nasi pamiętają na pewno akcję, jaką przeprowadził niedawno „Kurier” w sprawie niepalenia (ale tytoniu) w tramwajach szczecińskich.
Ostatnio sprawa ta była omawiana na posiedzeniu Miejskiej Rady Narodowej. Należy z uznaniem podkreślić stanowisko radnych, którzy większością głosów powzięli uchwałę, że od dnia 1 stycznia 1950 r. we wszystkich wozach tramwajowych miasta Szczecina obowiązuje zakaz palenia tytoniu.
Zarządzenie jest ważne aż do odwołania.
„Kurier Szczeciński” z dnia 28 grudnia 1949 r.
Fabryka chleba zaopatrzy Szczecin w 18 rodzajów pieczywa
W pierwszym kwartale 1950 roku, Spółdzielnia „Robotnik” otwiera dużą fabrykę chleba na Golęcinie, która zaopatrzy Szczecin w duże ilości pieczywa. 10 elektrycznych pieców urządzonych według najnowszych wymagań technicznych produkować będzie 45 ton pieczywa na dobę.
Każdy obywatel będzie mógł się zaopatrzyć w pieczywo według swojego upodobania, gdyż nowa piekarnia przewiduje produkcję w 18-tu gatunkach.
Fabryka mieścić się będzie w dawnej piekarni, dotychczasowych zakładach „Remo”. Prace remontowe dobiegają końca.
„Kurier Szczeciński” z dnia 5 stycznia 1950 r.