Trzecia wielka fabryka konfekcyjna powstała w Szczecinie
W Szczecinie odbyło się otwarcie spółdzielczej fabryki odzieżowej im. 22 Lipca połączone z uroczystą akademią poświęconą 70-leciu urodzin Generalissimusa Józefa Stalina. Na uroczystość przybyli liczni przedstawiciele władz, partii i społeczeństwa z wojewodą Migoniem na czele.
Uroczystość zainaugurowana została przemówieniem prezesa spółdzielni Feida, po czym sekretarz KW PZPR Pryma złożył pracownikom życzenia. Z kolei wygłosił krótkie przemówienia wojewoda Migoń. Ponadto przemawiali: przewodniczący MRN Muszyński, przewodniczący Zw. Spół. Pracy Niemiec i wiceprezes Zarządu Głównego „Solidarność” Zalicki. Na zakończenie części oficjalnej odczytane zostały depesze do Prezydenta RP Bolesława Bieruta, Marszałka Rokosowskiego i ministra Minca o wykonywaniu dodatkowych zobowiązań ku uczczeniu 70-lecia urodzin Józefa Stalina. Uroczystości zakończono występami artystycznymi.
Robotnicy budowlani firmy „OGMET” dokonali nie lada czynu, bowiem w niespełna pięciu miesiącach powstał na miejscu kompletnie wypalonego budynku obecnej spółdzielczej fabryki odzieżowej, nowy gmach o obszernych salach. Znalazło w nim zatrudnienie około 500 pracowników-krawców, którzy na nowoczesnym systemie taśmowym i nowych maszynach rozpoczęli swą produkcję garderoby damskiej i męskiej.
„Kurier Szczeciński” z dnia 22 grudnia 1949 r.
* * *
9 regularnych linii żeglugowych łączy Szczecin z portami świata
Szczecin posiada obecnie 9 linii regularnych, reprezentowanych w większości przez polskiego armatora „Żegluga Polska S.A.”.
Są to przeważnie statki towarowe, kursujące co 2-3 tygodnie, zależnie od posiadanej masy ładunkowej. Mając dogodne połączenie z tak ważnymi portami, jak: Amsterdam, Hamburg, Kopenhaga, Goteborg, Malmo, port szczeciński praktycznie może wysyłać towary za konosamentem bezpośrednim na cały świat. Należy również podkreślić bezpośrednie połączenie portu szczecińskiego z portami USA, utrzymywane przez „Thorden Lines”.
Port szczeciński, dzięki dogodnemu położeniu geograficznemu, zwłaszcza dzięki najkrótszemu połączeniu w porównaniu do innych portów, w szczególności z przemysłowym zapleczem Śląska i Czechosłowacji, wykonywał w pierwszych latach powojennych przede wszystkim przeładunki masowe, które stanowią zwykle ładunki całookrętowe. Z tego względu linie regularne, które bazują na ładunkach drobnicy, są stosunkowo skromnie reprezentowane w porcie szczecińskim. Rozbudowa portu w pierwszej fazie dotyczyła rejonu przeładunków drobnicy, który w niedalekiej przyszłości zapewni znaczy wzrost linii regularnych w porcie szczecińskim.
„Kurier Szczeciński” z dnia 5 czerwca 1950 r.
* * *
Plotka przygwożdżona,plotkarka ukarana
W związku z naszą wczorajszą notatką o ekspedientce sklepu MHD Nr 15, rozsiewającej plotki o ograniczeniach sprzedaży cukru – dyrekcja MHD – art. spożywcze stwierdza, że szczeciński handel uspołeczniony jest dostatecznie zaopatrzony w ten artykuł, z uwzględnieniem zwiększonego zapotrzebowania w okresie przedświątecznym. Ekspedientka została dyscyplinarnie zwolniona.
„Kurier Szczeciński” z dnia 18 marca 1951 r.