Upłynął już termin składania podań o koncesje dla handlu prywatnego i rzemiosła
21 bm. minął termin składania wniosków o koncesje na prowadzenie handlu prywatnego, rzemiosła, drobnego przemysłu i usług.
Jeśli chodzi o handel prywatny i usługi wpłynęło ze Szczecina ogółem 326 podań. Z tego 182 dotyczą branży spożywczo-rolnej, 84 branży galanteryjno-odzieżowej, 36 branży przemysłowej i 24 gastronomii. Do powiatowych wydziałów handlu w województwie szczecińskim zgłoszono ogółem 219 podań.
Jeśli chodzi o rzemiosło szczecińskie, wnioski o koncesje złożyło ok. 800 osób.
Po ukazaniu się rozporządzenia wykonawczego Min. Handlu Wewnętrznego i innych resortów zbiorą się komisje przy wydziałach rad narodowych. Po rozpatrzeniu przez nie złożonych podań i ustaleniu wysokości opłat, zostaną wydane nowe koncesje.
„Kurier Szczeciński” z 23 października 1958 r.
Czym przewozić gotowe wyroby?
Szczecińskie Przemysłowe Zjednoczenie Budowlane wykonało już 70 proc. tegorocznych prac związanych z budową wielkiego kombinatu elektrotechnicznego w Załomie. Uruchomiona w sierpniu produkcja aluminiowych linek energetycznych przynosi pierwsze zyski.
Niestety produkcja napotyka na poważne trudności. Planiści zapomnieli o środkach transportowych dla nowego zakładu. Załoga nie ma czym dojeżdżać do pracy, brak też samochodów do transportu gotowych produkcji na stację kolejową w Dąbiu. Obecnie transport towaru odbywa się przypadkowo zatrzymanymi samochodami.
„Kurier Szczeciński” z 1 listopada 1958 r.
Spłonęła kaflarnia w Policach
Mimo wielokrotnych instrukcji i kontroli przeciwpożarowych, pracownicy znajdującej się w Policach kaflarni, chcąc przyspieszyć suszenie drzewa, ułożyli je na piecu. Temperatura była jednak zbyt wysoka, drzewo zapaliło się, a potem płomienie objęły całą kaflarnię.
Nie pomogła natychmiastowa akcja straży pożarnej. Pożar strawił warsztaty i maszyny. Straty poniesione przez spółdzielców sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych. Dochodzenie prowadzi Komenda Powiatowa MO, która niewątpliwie ustali sprawców niedbalstwa i pożaru.
„Kurier Szczeciński” z 1 listopada 1958 r.
Dwa hydrobusy otrzyma Szczecin
Jeszcze w bieżącym roku spodziewane jest przybycie do Szczecina dwóch hydrobusów zamówionych na Węgrzech.
Dwa hydrobusy (na 110 osób jeden) będą kosztować 9 mln zł. W tej chwili kierownictwo gospodarki komunalnej opracowuje dokumentację trasy, którą kursowałyby.
Projektuje się połączenie komunikacją wodną: Skolwin, Wały Chrobrego oraz uruchomienie kąpielisk i plaży w Dziewokliczu i przy Kanale Świętym. Wówczas trasa drugiego hydrobusu łączyłaby dzielnice Nad Odrą z Wałami Chrobrego, kąpieliskami w Dziewokliczu przy Kanale Świętym i plażą w Dąbiu.
„Kurier Szczeciński” z 1 listopada 1958 r.