Nowe wozy tramwajowe dla Szczecina
W 1958 roku nasze miasto otrzyma 6-drzwiowe wagony nowego typu.
Do Chorzowa wyjechała po odbiór 7 nowych motorowych wagonów tramwajowych delegacja szczecińskiego MPK.
Wagony, które w tych dniach nadejdą, nie różnią się zewnętrznie od dotychczasowych „chorzowskich” (typ N-4), mają jedynie zmodyfikowany układ hamulcowy.
Prawdopodobnie już w I kwartale przyszłego roku otrzymamy dalszą partię wagonów motorowych, tym razem N-11. Będą to ogromne wozy, przeznaczone do kursów bez przyczep, wyposażone w 6 drzwi (po trzy z każdej strony). Prototyp tych wagonów zbudowany został w Zakładach Cegielskiego w Poznaniu, a produkcja powierzona będzie zakładom w Chorzowie.
W Szczecinie wozy te będą kursować tylko na niektórych liniach.
„Kurier Szczeciński” z 26 listopada 1957 r.
„Cnotliwa Zuzanna” bez dachu nad głową
Prace przy budowie szczecińskiej Operetki dobiegają końca. Sala jest już gotowa, w foyer pracują jeszcze malarze i instalatorzy.
Najwięcej pracy pozostało przy scenie.
Decyzja podwyższenia jej przysporzyła dużo roboty z pociągnięciem do góry murów i założeniem nowego dachu. Jeśli nie przeszkodzi mróz, prace budowlane zostaną ukończone przed 15 grudnia. Zakończenie wyposażenia wnętrza przewidziane jest przed Nowym Rokiem.
Ponieważ budowę prowadzi się obecnie systemem gospodarczym, są duże trudności z kupnem różnych potrzebnych materiałów.
Wydział Kultury Prezydium WRN czyni jednak starania, żeby sala była gotowa jak najprędzej i by szczeciniacy mogli obejrzeć w niej „Cnotliwą Zuzannę”, z którą obecnie Szczecińska Operetka wyjechała na gościnne występy do innych miast.
„Kurier Szczeciński” z 1 grudnia 1957 r.