Odbudowa nabrzeża Władysława IV w Świnoujściu
W latach 1954-57 przybiło do nabrzeża Władysława IV w Świnoujściu 1 100 statków obcych i 3 700 jednostek żeglugi przybrzeżnej. Później nabrzeże to – ze względu na stan techniczny zostało zamknięte.
Ponieważ jest ono bardzo potrzebne, przeto zapadła decyzja jego odbudowy kosztem 30 milionów zł. W bieżącym roku na ten cel przeznaczono około 5 milionów zł.
Ponowne otwarcie nabrzeża usprawni zaopatrzenie Świnoujścia, będą mogły dobijać do niego również barki zaopatrujące miasto w artykuły przemysłowe i spożywcze.
„Kurier Szczeciński” z 27 marca 1958 r.
Dziesiątki platform nadal wozi codziennie gruz ze śródmieścia
Ostatnio przystąpiono do oczyszczania z gruzu rejonu ulic: Łokietka, Kopernika, al. Piastów i pl. Dziecka.
W kilku punktach równocześnie pracuje ponad 20 platform samochodowych i przyczep ciągnikowych, obsługiwanych przez kilkudziesięciu robotników.
Praca odbywa się ręcznie – przy pomocy łopat, gdyż w tym rejonie wśród zwałów gruzu znajduje się bardzo dużo tak potrzebnej obecnie miastu cegły. Praca posuwa się szybko i pełna wiosna zastanie ten rejon chyba już czysty i wyrównany.
„Kurier Szczeciński” z 27 marca 1958 r.
Coraz więcej nowalijek na szczecińskim rynku
W szczecińskich sklepach wciąż ukazują się różne nowalijki. Główni ich dostawcy ogrodnictwo PGR Krzekowo i Gumieńce, zapowiadają dalsze partie poszukiwanych jarzynek – jak koper, pietruszka, rzodkiewka, kalarepka. Przed świętami ukażą się także większe ilości ogórków.
Ogrodnictwo Gumieńce dostarczyło dotychczas do Szczecina ponad 43 tys. sztuk różnego rodzaju nowalijek.
„Kurier Szczeciński” z 27 marca 1958 r.