„Krajoznawcze” wędrówki świeczek
Handel nasz ma w zapasie 8 ton świeczek choinkowych (na 1 kg wychodzi 96 sztuk). Dla naszego miasta trochę to za mało, ale „Arged” zapewnia, że dostarczy każdą brakującą ilość. Warto zauważyć, że do tej pory spółdzielnia „Chemik” (poważny szczeciński producent świeczek) wysyła swoje wyroby w Białostockie, Lubelskie, Rzeszowskie i Krakowskie, a handel szczeciński sprowadza ze… Szprotawy. Dlaczego?
Inna „tajemnica” naszego handlu to „zimne ognie”. Producenci szczecińscy wykonują je po 4,5 zł za tuzin, a identyczny artykuł, wytwarzany przez wytwórnię w Grywałdzie i Skarżysku kosztuje 3,5 zł.
Warto, żeby Miejski Zarząd Handlu tym się zainteresował.
„Kurier Szczeciński” z 3 grudnia 1958 r.
Rozpoczęto montaż urządzeń w elektrowni Pomorzany
Na miesiąc przed ustalonym terminem rozpoczęto w odbudowywanej na przedmieściu Szczecina wielkiej elektrowni „Pomorzany” montaż urządzeń pierwszego kotła wysokoprężnego. Jednocześnie wykonuje się fundamenty pod turbiny, które wiosną nadejdą z NRF.
„Kurier Szczeciński” z 4 grudnia 1958 r.
Pierwszy polski silnik okrętowy dla 10-tysięcznika zdał próbę sprawności
W zakładach „H. Cegielski” w Poznaniu ukończone zostały próby sprawności pierwszego 6-cylindrowego, wysokoprężnego silnika okrętowego o konstrukcji opartej na licencji szwajcarskiej. Próby te dały pomyślne wyniki. Obecnie załoga zakładów przystąpiła do demontażu silnika, a pierwsze cztery wagony z elementami tego agregatu zostały wysłane do stoczni gdańskiej dla budującego się tam 10-tysięcznika „Matejko”. Dalszych 10 wagonów z pozostałymi częściami otrzyma stocznia gdańska do 15 bm. Montaż silnika na statku „Matejko” prowadzony będzie pod nadzorem fachowców poznańskich.
Jednocześnie robotnicy zakładów „H. Cegielski” przystąpili już do obróbki części następnego silnika.
„Kurier Szczeciński” z 4 grudnia 1958 r.