Mróz pogarsza sytuację lokatorów remontowanych domów
Wobec licznych sygnałów lokatorów remontowanych domów mieszkalnych, którym w związku z potęgującym się mrozem coraz trudniej przebywać w „rozbebeszonych” mieszkaniach informujemy, że dyrekcje przedsiębiorstw remontowych, postanowiły zająć się tą sprawą.
Jak oświadczył dyrektor MPRB nr 1 – Bułanowski – skargi lokatorów remontowanych posesji, rozpatrywane będą na miejscu przez odpowiednich pracowników firmy. Już dzisiaj kierownictwo MPRB nr 1 postara się poznać i zbadać pretensje niektórych mieszkańców domu przy ul. Niemcewicza.
Należałoby, naszym zdaniem, przede wszystkim wzmóc w miarę możliwości, tempo robót np. zduńskich, a zaprzestać na okres trwania mrozów wymiany ram okiennych itp.
„Kurier Szczeciński” z 4 lutego 1960 r.
Nowy system obsługi w szczecińskich restauracjach
Nowy system obsługi klientów, który od 1 lutego br. zastosowano w kilkunastu szczecińskich restauracjach I i II kategorii, przypomina nieco metody czechosłowackie i jest oparty o doświadczenia przedwojenne. W takich lokalach jak: „Cafe Club”, „Paloma”, „Żeglarska”, „Gryf”, „Bajka”, „Kameralna” gości obsługują brygady złożone z płatniczego, kelnera i praktykanta.
W przyjmowaniu zamówień i inkasowaniu należności kompetentny jest jedynie płatniczy, potrawy podaje kelner, sprzątaniem stołów i serwowaniem napoi i dodatków zajmuje się praktykant, czyli jak się to przed wojną mówiło – pikolak. Podstawową zaletą nowego systemu jest przyspieszenie obsługi i pełna kontrola właściwego obliczania należności.
Brygadowa metoda pracy szczególnie dobrze przyjęła się w restauracji „Gryf”, gdzie znacznie przyspieszono obsługę, natomiast personel restauracji „Artystyczna” – jak nas poinformował dyr. Adamczewski – przyjął nowe formy pracy z wyraźnym niezadowoleniem. Zajdzie tam prawdopodobnie konieczność dokonania pewnych zmian personalnych.
„Kurier Szczeciński” z 5 lutego 1960 r.