Cenne zabytki niedostępne dla zwiedzających
W całej Polsce prowadzone są obecnie prace wykopaliskowe w związku z nadchodzącym „Milenium”, tj. tysiącleciem historycznego istnienia Państwa Polskiego. Prace te prowadzi Kierownictwo Badań nad Początkami Państwa Polskiego, powołane w związku z Milenium. Na odcinku tych badań Szczecin i całe Pomorze Zachodnie (a zwłaszcza wyspa Wolin) stanowią niewątpliwie ważną pozycję. W roku bieżącym prace ograniczono jednak wyłącznie do terenu Zamku Piastowskiego. Dokopano się tu już do warstw kultury łużyckiej (700 do 400 lat przed naszą erą) i zgromadzono dużą ilość cennych zabytków, w postaci szczątków naczyń i narzędzi, z wielkim pietyzmem rekonstruowanych następnie w pracowniach.
Niestety, ciekawe te zabytki, mówiące bardzo wiele o przeszłości naszych ziem, o słowiańskiej ich kulturze, wciąż jeszcze są niedostępne dla zwiedzających. Dlaczego?
Miejskie Przedsiębiorstwo Budowlane przystąpiło w grudniu ubiegłego roku do remontu dwóch sal na terenie Zamku, przeznaczonych na wystawę zabytków wykopaliskowych. Remont jednak przerwano, aczkolwiek bardzo niewiele pozostało do jego ukończenia. (…)
„Kurier Szczeciński” z dnia 5 sierpnia 1951 r.
28 nowych szkół przybędzie woj. szczecińskiemu
Po rozpoczęciu się wakacji w szkołach zjawili się murarze, malarze, cieśle, zduni – cała brać budowlana. Głos nauczyciela prowadzącego lekcje, zastąpiło głośne wołanie – wapno, prędzej!
W całym województwie przeprowadza się obecnie remonty szkół. Na zaplanowane do remontu 424 szkoły podstawowe, ukończono już remont 97 szkół. (…)
Dużym krokiem naprzód, który ułatwi naukę poważnej liczbie dzieci będzie otwarcie z nowym rokiem szkolnym 15 nowych szkół podstawowych we wsiach naszego województwa oraz trzynastu szkół przy Liceach Pedagogicznych. Ogółem przybędzie nam w roku bieżącym pokaźna liczba 145 izb lekcyjnych.
„Kurier Szczeciński” z dnia 8 sierpnia 1951 r.
O 4 km skróci drogę do zajezdni łuk tramwajowy na ul. Wawrzyniaka
Znaczne usprawnienie komunikacji tramwajowej przyniesie budowany obecnie łuk torów na ul. Wawrzyniaka. Wozy „7”, aby dostać się z zajezdni przy al. Wojska Polskiego do Krzekowa, musiały jechać na plac Żołnierza, potem do Bramy Portowej, następnie al. Wojska Polskiego, Jagiellońską, Boh. Warszawy i dopiero na ul. Mickiewicza. Obecnie będą kierowane bezpośrednio na Mickiewicza przez Wawrzyniaka.
Od soboty 48-metrowy łuk skróci drogę z zajezdni o 4 km, co rocznie daje 30 tys. wozokilometrów oszczędności. Poza tym zlikwidowane będą „korki” tworzące się u zbiegu ulic Boh. Warszawy, Mickiewicza i Wawrzyniaka, powodowane przez długotrwałe i mozolne manewry wozów przyczepnych.
„Kurier Szczeciński” z dnia 9 sierpnia 1951 r.
Pierwsze polskie barki wyprodukowane w Planie 6-letnim przybyły do Szczecina
Do portu szczecińskiego przybyły Odrą ze Śląska dwie polskie barki, wyprodukowane w Planie 6-letnim przez śląskie stocznie rzeczne.
Nowe jednostki o dużych rozmiarach, ładnych liniach, błyszczące świeżą farbą przedstawiają nadzwyczaj ładny widok. Szyprowie z dumą mówią o ich walorach nawigacyjnych i technicznych. W przeciwieństwie do dawnego budownictwa kapitalistycznego dążącego do uzyskania jak największej ładowności i zysków z przewozu towarów bez troski o człowieka, białe nadbudówki z pomieszczeniami dla załogi na nowych barkach są przestrzenne, wygodne i wyposażone w ładne meble.
Barki przywiozły ładunki wypałków pirytowych dla huty „Szczecin”.
„Kurier Szczeciński” z dnia 9 sierpnia 1951 r.