Przetarg na prace w Kanale Dębickim rozstrzygnięty
Konsorcjum firm: NDI sp. z o.o. oraz NDI Sopot SA wygrało przetarg na „Poprawę dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście w odpowiedzi na postępowanie dotyczące robót budowlanych wpłynęło sześć ofert. Najkorzystniejszą złożyło konsorcjum spółek NDI, proponując cenę 343,1 mln zł. Inwestycja obejmuje przebudowę nabrzeży Czeskiego i Słowackiego, budowę nowych – Norweskiego i Duńskiego, wykonanie pola odkładu urobku, umocnienia dna oraz roboty czerpalne. Termin realizacji kontraktu to 30 września 2023 r. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Nowe tory do portów w Szczecinie i Świnoujściu
Bez większych utrudnień przebiegają największe w historii prace budowlane poprawiające dostęp kolejowy do portów Szczecin i Świnoujście. Budowa obejmuje infrastrukturę kolejową stacji Szczecin Port Centralny i Świnoujście oraz terminalu kontenerowego Ostrów Grabowski w porcie szczecińskim, a także tory zdawczo-odbiorcze w porcie świnoujskim. Dzięki modernizacji porty te będą mogły obsługiwać dłuższe i cięższe pociągi, co znacznie podniesie ich możliwości transportowe. Więcej pociągów towarowych dojedzie do nich w krótszym czasie dzięki likwidacji tzw. wąskich gardeł. Inwestycję za prawie 1,5 miliarda zł netto realizują PKP Polskie Linie Kolejowe SA, głównym wykonawcą robót jest firma Torpol. Prace współfinansowane są z unijnego instrumentu finansowego CEF („Łącząc Europę”) i mają się zakończyć w II kwartale 2022 r.