Kruszywo do modernizacji toru
Do nabrzeża Huk w szczecińskim porcie w ostatnich tygodniach docierały pociągami z południa Polski kolejne partie kamienia hydrotechnicznego, który wkrótce posłuży do umacniania dna i skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim oraz nabrzeżach Huk, Żeglarskim i BON. To prace wykonywane w ramach modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m, inwestycji Urzędu Morskiego w Szczecinie.
Pomoc w walce z pandemią
Przyłóżkowy aparat RTG z dekoderem oraz centrala do kardiomonitorów – na taki sprzęt dla dwóch szpitali (w Szczecinie i Koszalinie) przeznaczył darowiznę w wysokości prawie 326 tys. złotych Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. To kolejny wkład spółki w walkę z koronawirusem. W ub. roku ZMPSiŚ przekazał na ten cel wsparcie finansowe wynoszące ponad milion złotych. Dzięki temu zakupiono sprzęt medyczny i ambulans.
Coraz więcej metanowców
Zgodnie z zapowiedziami, coraz więcej metanowców ze skroplonym gazem dociera do terminalu LNG w Świnoujściu. W kwietniu gościły tutaj aż cztery takie jednostki. Pierwsza była „Al Hamla”, która zdążyła przepłynąć Kanał Sueski przed jego blokadą przez kontenerowiec „Ever Given”. Dotarła do Świnoujścia 1 kwietnia. Z kolei 10 kwietnia LNG dostarczył „Meridian Spirit”, a 18 kwietnia – „Al Ghariya” (na zdjęciu). Ostatni w tym miesiącu był metanowiec „Al Khattiya”, który przypłynął do Polski 28 kwietnia.
Debata BPO w Parlamencie Europejskim
W Parlamencie Europejskim 20 kwietnia odbyła się doroczna debata Baltic Ports Organization (BPO). Jej gospodarzem był poseł Andris Ameriks z Łotwy, wiceprzewodniczący Komisji ds. Transportu i Turystyki. W tym roku spotkanie – jak większość wydarzeń – zorganizowano online. Przedstawiciele europejskiego sektora portowego omówili tematy istotne dla rozwoju branży, m.in. Europejski Zielony Ład i rewizję polityki TEN-T. Ze strony ZMPSiŚ udział w debacie wzięła Aneta Szreder-Piernicka. dyrektor ds. handlowych.