Środa, 27 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Na ul. Modrej od wtorku kolejne wahadło [GALERIA]

Data publikacji: 14 marca 2022 r. 21:51
Ostatnia aktualizacja: 16 marca 2022 r. 21:00
Na ul. Modrej od wtorku kolejne wahadło
Ul. Modra w przebudowie. Od wtorku na jej odcinku między ulicami Wronią i Nowowiejską dla kierowców nowe zwężenia i ruch tam odbywać się będzie wahadłowo, sterowany sygnalizacją. Fot. Mirosław WINCONEK  

Do wprowadzonych już ograniczeń w przejeździe i zwężeń na przebudowywanym odcinku ul. Modrej, od wtorku, 15 marca, dojdzie kolejne utrudnienie. Drogowcy ze spółki Strabag ruszają tam z następnym etapem prac ziemnych. Do tej pory plac robót koncentrował się na jej dolnym odcinku do wysokości skrzyżowania z ul. Wronią. Teraz stanie się nim także ten do skrzyżowania z ul. Nowowiejską. Ruch kołowy na nim w obu kierunkach odbywać się będzie wahadłowo z użyciem tymczasowej sygnalizacji świetlnej.

- Prace budowlane obejmą rozbiórkę istniejącej nawierzchni oraz budowę nowej kanalizacji deszczowej - wyjaśnia Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie, która nadzoruje realizację zadania.

Na ul. Modrej, za nowym rondem przy jej skrzyżowaniu z ulicami Szeroką i Władysława Szafera, do połowy jezdnia w kierunku Bezrzecza jest wygrodzona i trwają tam wciąż prace przy nowej infrastrukturze podziemnej oraz wytyczaniu nowym śladem pasów pobocza z chodnikiem i miejscami parkingowymi. Na niewielkim fragmencie nawierzchnie zostały dotąd ułożone albo szykowana jest ich warstwa podbudowy. W innych rejonach aż do skrzyżowania z ul. Wronią samochody i autobusy komunikacji miejskiej pokonują ul. Modrą tylko jednym prowizorycznie wytyczonym pasem rozkopanej starej jezdni. Slalomem, raz jedną, raz drugą stroną, wytyczone zostały również tymczasowe wąskie pasy, po których mogą poruszać się teraz piesi. 

W zakres prac na Bezrzeczu na ulicach Modrej i będącej jej przedłużeniem ul. Koralowej wchodzą m.in.: poszerzenie i wykonanie nowych konstrukcji jezdni, urządzenie wzdłuż nich pasów rowerowych, przebudowa wszystkich skrzyżowań i zatok autobusowych. Ponadto przebudowane lub zbudowane zostaną chodniki. Wykonawca robót przebuduje też zjazdy indywidualne i publiczne. W zakres inwestyxcji wchodzą ponadto budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej oraz oświetlenia ulicznego, budowa kanału technologicznego,  przebudowa kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego, remont przepustu oraz zagospodarowanie zieleni w granicach zaprojektowanego tam pasa drogowego.

Prace trwają tam już od prawie czterech miesięcy. Trasa położona między coraz bardziej zabudowywanymi terenami, które położone są administracyjnie w części szczecińskiej Bezrzecza, a jednocześnie łączy obszary pobliskcih miejscowości Bezrzecze i Wołczkowo w obszarze gminy Dobra, gdzie od lat trwa boom na budowę przez deweloperów nowych osiedli mieszkaniowych (od willi przez małe domy, szeregowce po bloki) powinna być ukończona w terminie dwóch lat od zawarcia kontraktu na jej realizację, czyli do października 2023 roku.  Strabag wycenił całą inwestycję na ponad 21,3 mln zł brutto. ©℗

(M)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@@doWęzeł
2022-03-16 20:36:18
Szanowny pan chyba nie mieszkał w Szczecinie: to za Jurczyka powstała Obwodnica Śródmiejska Szczecina, wybudowano nową Pleciugę, mosty w ciągu Autostrady Poznańskiej (to właśnie II etap tej inwestycji "upupił" pan Krzystek), dokończono Struga, wybudowano Galerię Kaskada, zbudowano Południową z wielkim wiaduktem kolejowym, powstało napowietrzne rondo dla obsługi Auchan, uzbrojono tereny pod osiedla na północy Szczecina, zbudowano ulicę Bronowicką i mnóstwo innych obiektów.
ch/Eng
2022-03-16 13:20:38
POsłużę się tytułem innego artykułu:" Komuś zabrakło wyobraźni". Jak najszybciej ustawić sygnalizator w stronę Bezrzecza na ul Wroniej przed zwężeniem. Dzisiaj była sytuacja że wszyscy stali, bo matoły wjechały na zwężenie całkowicie blokując ruch w obie strony.
@doWęzeł
2022-03-16 07:33:43
Jurczyk doprowadził Szczecin do ruiny. To był chyba najgorszy prezydent w całej historii tego miasta.
doWęzeł
2022-03-15 16:42:47
Było takie rozwiązanie z dwoma jezdniami zaprojektowane i było pozwolenie na budowę plus pieniądze ale jego światłość Krzystek zablokował realizację bo to było rozwiązanie przygotowane przez prezydenta Jurczyka i jego ekipę, i jako takie "nieważne"... Są na to dokumenty.
beli
2022-03-15 10:23:48
Ciekawe ile już lat opóźnienia mają, pandemia się skończyła więc zrzucą winę na brak w kadrze...
Krzysztof
2022-03-15 10:02:55
Trzeba pamiętać że wszyscy Ukraińcy pojechali bronić swojego kraju, więc firmy budowlane z dnia na dzień zostały pozbawione pracowników, co będzie powodować spore opóźnienia na budowach.
no nie
2022-03-15 01:09:53
dwa lata? szok!
Węzeł
2022-03-15 00:42:31
A kiedy w końcu otwarcie węzła Granitowa bo juz terminow było kilka a opoznienie sięga już prawie dwa lata. Najlepiej przemyślana jest przeprawa przez rzekę gdzie beda mosty po dwie jezdnie i dwoma pasami w każdym kierunku a za mostem w kierunku ronda niespodzianka jedna jezdnia po jednym pasie. Te dwie jezdnie z dwoma pasami powinne biec aż do węzła drogi a6/s3
Pan Drozd
2022-03-14 22:22:27
Czas odblokować przejazd Drozdową od Żyznej do Szerokiej (w obu kierunkach).
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA