fot. Tomasz Tokarzewski
Jazda hulajnogą w stanie nietrzeźwości to mandat w wysokości 2 500 złotych
Tylko w ciągu kilku ostatnich dni szczecińscy policjanci zatrzymali kilku użytkowników hulajnóg elektrycznych, którzy byli pod wpływem alkoholu.
Szczecińska drogówki każdego dnia kontroluje kierujących i ich stan trzeźwości. Niestety, mimo wielu akcji profilaktycznych oraz poważnych konsekwencji prawnych, jakie grożą za kierowanie pojazdem na tzw. „podwójnym gazie”, wielu kierujących wciąż lekceważy przepisy w tym zakresie.
- Mówiąc „nietrzeźwy kierowca” zazwyczaj mamy na myśli nietrzeźwego za kierownicą samochodu, tymczasem okazuje się, że sporą grupę nietrzeźwych stanowią kierujący pojazdami innymi niż mechaniczne: rowerami i hulajnogami elektrycznymi - zwracają uwagę funkcjonariusze. Tylko w ostatnich dniach zatrzymali w Szczecinie kilku użytkowników hulajnóg elektrycznych, którzy jechali nimi będąc pod wpływem alkoholu.
Już dwa lata obowiązują przepisy, które regulują korzystanie z hulajnóg elektrycznych. Jedną z uregulowanych kwestii stało się korzystanie z e-hulajnóg na jezdniach, ścieżkach rowerowych i chodnikach. Wyznaczona została też maksymalna prędkość tych pojazdów.
- Oczywiście, jednym z ważniejszych zapisów jest zakaz prowadzenia tego typu środków transportów pod wpływem alkoholu, a od stycznia 2022 roku obowiązuje nowy taryfikator, według którego za jazdę między innymi rowerem, bądź hulajnogą, w stanie nietrzeźwości policjant nałoży mandat w wysokości 2 500 złotych - przypominają szczecińscy policjanci. - Nieco niższa kara finansowa, 1000 złotych, czeka amatorów jazdy na dwóch kółkach, których stan będzie określony jako „wskazujący na spożycie alkoholu”, czyli do wartości 0,25 mg/l alkoholu w wydychanym powietrzu.
Pijani kierowcy i rowerzyści, a także użytkownicy hulajnóg w konfrontacji z poruszającymi się prawidłowo uczestnikami ruchu drogowego, mogą być przyczyną tragicznych w skutkach wypadków drogowych. Nietrzeźwy kierujący jest poważnym zagrożeniem, nie tylko dla siebie, ale również dla innych. (K)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@Adam
2023-06-07 18:07:52
Strasznie monotematyczny jesteś, troglodyto.
@@2500 (c.d.)
2023-06-07 14:11:38
Głupi to ty jesteś i nawet nie potrafisz pisać poprawnie. Kto mówi o jeżdżeniu po jezdni? Mało to ścieżek rowerowych wyodrębnionych od jezdni? Praktycznie całe miasto jest pokryte(mniej lub więcej, zależnie od regionu) ścieżkami rowerowymi. Na ścieżkach, zwłaszcza w nocy przy braku ruchu, komu zagraża rowerzysta czy hulajek pod wpływem? I podkreślam "pod wpływem" a nie nawalony jak szpadel. Powinny obowiązywać zupełnie inne limity niż dla kierowców bo i zagrożenie jest nieporównywalnie mniejsze
Adrian
2023-06-07 10:00:26
Te walające się po chodnikach hulajnogi powinno umieszczać się w pojemnikach na śmieci. To już plaga. Właściciela hulajnóg zobowiązać do utrzymania porządku w mieście.
Brr
2023-06-06 23:03:02
Jeżdżą po alkoholu, albo po czymś gorszym. Mają w nosie przepisy , jeżdżą po chodnikach i potrącają pieszych. Widziałem jak taki dryblas na hulajnodze potrącił starszego pana i nawet się nie zatrzymał. Kto nad tym wszystkim jest w stanie zapanować?
@2500 (c.d.)
2023-06-06 21:51:47
Tym co napisałeś jesteś porostu głupi. Nie dość że do jazdy rowerem i hulajelektrykiem (dla mnie to już też pojazd mechaniczny) nie wymaga się żadnych uprawnień co równa się brak wiedzy o PRD, to jeszcze pozwolić im jeździć na bani. A przy wypadku to jeszcze ich wybielać bo to tylko bicykl, a za naprawę auta to kto zapłaci? Użytkownicy jezdni muszą być równo traktowani, a nie równi i równiejsi.
Robert
2023-06-06 21:07:08
Może Pan redaktor przeczyta art. 2 PRD i będzie wiedział jaka jest różnica między kierującym a kierowcą.
Leo Bonhardt
2023-06-06 20:26:00
Biorąc pod uwagę próg nietrzeźwości obowiązujący na przykład na takiej Malcie (0,8 prom.) , większość mandatów nakładanych przez policję można w tej optyce traktować jako próbę zmuszenia do oszukańczego rozporządzenia swoim majątkiem, by nie rzec - wyłudzenia.
2500 c.d.
2023-06-06 19:02:45
Taka kara jest zupełnie nie adekwatna do stopnia zagrożenia jakie powodują pijani rowerzyści czy hulajnogarze i nie ma żadnego innego uzasadnienia niż pompowanie kasy do budżetu. W kraju gdzie problem pijanych kierowców samochodów jest na prawdę poważny, nie powinno się pozbawiać ludzi alternatyw transportowych, bo traktując na równi jazdę pod wpływem samochodem i rowerem, każdy wybierze samochód. Zwłaszcza że ryzyko złapania mniejsze, bo to na hulajnogi robią łapanki masowe
2500
2023-06-06 18:59:59
To są chore przepisy, które nie mają żadnego logicznego uzasadnienia. W normalnych państwach władza wręcz zachęca obywateli, żeby wybierając się do baru, jechali rowerem albo hulajnogą, co by nikomu nie przyszło do głowy jazda samochodem po pijaku. W tych krajach nikt nie kontroluje rowerzystów pod kątem alkoholu, bo zdają sobie sprawę że stanowią oni znikome zagrożenie dla innych uczestników ruchu. Konsekwencje są wyciągane tylko w przypadku spowodowania po pijaku wypadku. U nas jak zwykle...
@Adam
2023-06-06 18:55:25
Idź leczyć swoje urojenia gdzieś indziej i przestań wszędzie spamować tym samym tekstem. Ile ci za to płacą?
Titi
2023-06-06 18:46:01
To wyborcy pisu jak im się jak im socjal wpłynie na konto , klasyka
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.