Połączenie rowerowe Berlin-Szczecin łączy się z trasą Pojezierzy Zachodnich do mostu w Siekierkach.
Trasa rowerowa Berlin - Szczecin - Kołobrzeg zostanie dokończona. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego i Landkreis Uckermark dostali prawie 5 mln euro dofinansowania ze środków unijnych na ten cel. Dla Pomorza Zachodniego przypada blisko 2,5 mln euro.
Trasa, która połączy stolicę Pomorza Zachodniego, stolicę Niemiec i popularny nadbałtycki kurort, będzie miała formę pętli. Połączenie przebiega przez atrakcyjne turystycznie obszary - zarówno po stronie polskiej, jak i niemieckiej. Posiada już większość infrastruktury, a w ramach projektu zostaną uzupełnione brakujące odcinki. Rozpropagowanie nowego produktu wśród turystów z całej Europy jest dużym wyzwaniem, dlatego partnerzy zamierzają stworzyć wspólne logo trasy, wyznaczyć i nazwać jej odcinki, przeprowadzić działania inwestycyjne po stronie polskiej i niemieckiej, stworzyć wspólne informacje promujące trasę oraz ujednolicić komunikaty informacyjne po obu stronach granicy. Powstanie również rowerowa mapa dla całej trasy, organizowane będą wspólne wydarzenia integrujące rowerzystów.
Trasa ma łączną długość 690 km w tym po stronie polskiej ponad 262 km, a po stronie niemieckiej ponad 428 km. Obecnie przebieg po niemieckiej stronie wygląda następująco: Berlin - ścieżka rowerowa Berlin - Uznam do Angermünde - Uckermärkischer Radrundweg do Stolpe - ścieżka rowerowa Odra - Nysa do Staffelde - zielona granica do przejścia granicznego - następnie drogą do Szczecina. Po stronie polskiej natomiast część trasy o numerze 800 prowadzi od Pargowa przez Szczecin do Kołobrzegu. Natomiast część trasy o numerze 801 od Kołobrzegu przez Złocieniec do Siekierek. Na odcinku Pargowo – Szczecin – Stepnica trasa ma wspólny przebieg z Blue Velo. Odcinki te wymagają jedynie oznakowania wspólnym polsko-niemieckim logo, które będzie dopiero wypracowane. Na odcinku Stepnica – Skrzydłowo k. Rymania niemal cała trasa wymaga budowy nowych odcinków. Na tym etapie zakłada się, że powinny one wykorzystywać w maksymalnym stopniu starorzecza kolejowe, które w większości zostały skomunalizowane i stanowią własność poszczególnych gmin. Pomiędzy Kołobrzegiem a Złocieńcem trasa ma wspólny tor ze Starym Kolejowym Szlakiem. Następnie łączy się z trasą Pojezierzy Zachodnich do mostu w Siekierkach.
W realizację przedsięwzięcia jako partnerzy stowarzyszeni włączą się Landkreis Märkisch - Oderland, TMB Tourismus - Marketing Brandenburg GmbH, Gmina Golczewo i Landkreis Barnim. (as)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@zgr-edo
2023-11-16 22:48:35
Przecież jest podpisany, napisałem już raz ale cenzor nie puścił, pewnie z troski o wolne media i wolność słowa.
Helikopter z Misia
2023-11-15 18:38:07
tak, to są wałki , bo UE dofinansowuje tylko nowe odcinki. Trasy wyznaczone/wydzielone na zwykłych ulicach i szosach to przewał. Tak samo odcinki wysypane tłuczniem.
@mbc
2023-11-15 17:38:10
Najlepszy przykład takich bezsensów to "ścieżka rowerowa Bukowe-Płonia" która na 2/3 swojej długości jest asfaltowa ale pozostała 1/3 prowadzi leśnymi, piaszczystymi drogami, więc de facto, nie dojeżdża wbrew nazwie do Płoni. Rower górski jeszcze jakoś da radę, ale co z rowerami szosowymi albo UTO z mniejszymi kółkami? Dla nich to ślepa uliczka z koniecznością powrotu tą samą drogą. Takich idiotyzmów nie powinno być, a są i to w obrębie miasta Szczecin.
mbc
2023-11-15 17:23:47
Oczywiście tylko asfalt, i to z daleka od drzew, których korzenie szybko niszczą od spodu nawierzchnię. Kolorowe cegiełki to nieporozumienie, komfort jazdy jest znacznie gorszy i z czasem szybko się pogarsza. Ponadto należy zachować jednolite standardy, niektóre drogi rowerowe są niepotrzebnie tak szerokie, że materiału starczyłoby na dwie takie ścieżki. No i wreszcie zabronić oznaczania nieprzydatnych lub wręcz nieprzejezdnych szlaków jako drogi rowerowe, np. piaszczyste drogi za Kołobrzegiem.
asfalt
2023-11-15 15:57:46
Guzik nie "trasa rowerowa". Trasą można by to nazwać, gdyby na całej długości miała jednolitą asfaltową lub betonową nawierzchnię. Tymczasem to co stanowi tę "trasę" to poszatkowane fragmenty o nawierzchni mineralnej, gruntowej, żwirowej czy prowadzące w ciągu dróg publicznych. Nikt normalny się w taką trasę nie wybierze np. z dziećmi, bo takie "trasy" nie zapewniają bezpieczeństwa i komfortu, a niektórych uprawnionych użytkowników(np. UTO) dyskryminują.
jg729
2023-11-15 15:32:13
Unia dofinansowała to coś, ok. To poproszę o informację kto oraz ile wyłożył do tego dofinansowania na trasę dla miłośników pedałowania.
Mis
2023-11-15 13:46:52
Expresowki są Szczecinowi potrzebne
Helikopter z Misia
2023-11-15 12:53:40
Kto za to placi ? Jesli najtrudniejsze bedzie wypromowanie tego sztucznego tworu to znaczy, ze nie jest on nikomu potrzebny
zgr-edo
2023-11-15 11:31:41
Teraz uchodźcy ze wschodnich kresów Europy, Azji,Bliskiego wschodu i Afryki będą z Polski do Europy Zachodniej wjeżdżać na rowerach. he,he
zgr-edo
2023-11-15 11:27:04
wkurza mnie jak artykuł nie jest podpisany przez autora. Coś takiego jak "starorzecze kolejowe" mogą wymyśleć tylko propagandyści z biura prasowego instytucji związanej osobą wymienioną na początku i końcu artykułu. Bezczelna autopromocja, w dodatku pewnie na koszt podatników. Szkoda że pan G. przez swoją kadencję nie zainteresował się zdewastowanymi urządzeniami i budowami hydrologicznymi Międzyodrza i nie wystąpił z wnioskiem budowy nowej drogi łączącej Gryfino i z niemieckim Mescherin.
Vadim
2023-11-15 10:58:36
Co to jest "starorzecze kolejowe"? A swoją drogą co ten marszałek Geblewitz nie zrobi aby wejść Niemcom bez wazeliny?
Trenujcie
2023-11-15 10:57:48
bo za niedługo to będzie jedyny dozwolony sposób podróżowania i to dopóki wam tego nie zakażą
Bogdan
2023-11-15 09:58:10
Tyle się chwali Urząd Marszałkowski ale czy na trasie 690 km są mini hoteliki aby np. znajdowały się co 50 km? Co spać pod gołym niebem albo na trawie lub lesie? O tym nic się nie pisze.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.