Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Teraz „50+” w miejskim transporcie

Data publikacji: 10 kwietnia 2018 r. 09:05
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:07
Teraz „50+” w miejskim transporcie
Autobusy w barwach Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Fot. Mirosław WINCONEK  

Stawiają na kobiety, na kierowców zza wschodniej granicy, teraz przyszła kolej na osoby „50+”. Firmy z branży transportowej nieustannie poszukują kandydatów do pracy. Kolejny projekt wdraża właśnie Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.

„50 plus na AUTOBUS” to projekt skierowany do kobiet i mężczyzn, którzy ukończyli 50 lat i chcą uzyskać uprawnienia, a w efekcie wykonywać zawód kierowcy autobusu. Jedyny wymóg formalny, to posiadanie już prawa jazdy kat. B.

– Z powodzeniem zrealizowaliśmy dwie edycje projektu „Dziewczyny na autobusy” w 2016 i 2017 roku. Panie wykonują swoją pracę rzetelnie i jesteśmy zadowoleni z tej współpracy – zapewnia Kazimierz Trzciński, prezes SPPK. – Chcemy rozwijać kolejne formy pozyskiwania pracowników, którzy zechcą związać się z naszą firmą na dłużej. Obecnie planujemy przeszkolić i zatrudnić 10 osób.

Spółka sfinansuje koszt zdobycia uprawnień do wykonywania zawodu kierowcy w wysokości 95 proc., w tym prawo jazdy kat. D, kwalifikację wstępną, badania lekarskie i psychologiczne. Osoby, które zdobędą uprawnienia, zostaną zatrudnione na umowę o pracę na minimum 3 lata. 

W latach 2016 i 2017 policka spółka zrealizowała dwie odsłony projektu „Dziewczyny na autobusy”. W efekcie przeszkolono 18 pań, a 16 z nich nadal pracuje. Obecnie prowadzona rekrutacja potrwa do końca kwietnia. ©℗

ToT

Na zdjęciu: Autobusy w barwach Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Marek
2018-04-10 16:21:22
Po co pracować jako kierowca autobusu, z ryzykiem i odpowiedzialnością. Szczególnie zdobywajac uprawnienia na koszt pracodawcy, a zarazem podpisując cyrograf na 3 lata. Nie ma nic za darmo. Nie wiesz co będzie za 3 lata. Skoro za granicą przy komunikatywnej znajomości języka, czeka praca 4000 na rękę wzwyż i to bez takiej odpowiedzialności za pojazd pełen ludzi.
ciekaff
2018-04-10 16:12:39
Ciekawe ze wszystkie projekty UE obejmują TYCH z "konkretnego" rocznika. Ja mam 48 i od 30 lat nie załapuję się na ŻADNE projekty !!!
logika
2018-04-10 11:36:22
Jeżeli są chętni do roboty za mniejsze pieniądze to po co płacić więcej?
bus
2018-04-10 09:56:39
Wystarczy płacić godziwe pieniądze, a kierowcy się znajdą, bo przecież nikt nie chce wyjeżdżać zagranicę.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA