Ze ścieżek rowerowych korzystają nie tylko rowerzyści, ale też jeżdżący na hulajnogach, pojazdach samobalansujących (UTO) czy na rolkach. Ruch jest coraz większy, a o wypadek nietrudno, również z powodu prędkości, jaką rozwijają użytkownicy. Dochodzi do nich coraz częściej, a skutki bywają bardzo poważne.
Poruszanie się tymi pojazdami regulują stosowne przepisy Prawa o ruchu drogowym dla każdej z tych grup. W myśl przepisów, osoby poniżej 10. roku życia nie mogą korzystać z hulajnóg, a młodzież w wieku 10-18 lat - po spełnieniu warunku posiadania karty rowerowej lub prawa jazdy kategorii AM, A1, B1 lub T. Karta rowerowa jest więc w tym przypadku gwarancją na to, że jej posiadacz jest zaznajomiony z przepisami o ruchu drogowym. Nie daje jednak żadnej gwarancji, że je stosuje. Bo teoria swoje, a życie swoje.
Komenda Główna Policji w raporcie na temat wypadków drogowych w 2022 r. po raz pierwszy ujęłą elektryczne hulajnogi i UTO. Z danych wynika, że użytkownicy elektrycznych hulajnóg brali udział w 424 wypadkach, w których zginęły 3 osoby, a 421 zostało rannych, w tym 155 ciężko. 21
...