28 maja 1971 roku Stocznia Szczecińska przekazała do eksploatacji dwusetny statek. Odbiorcą masowca „Obrońcy Poczty" była Polska Żegluga Morska. Kontrakt na budowę serii aż 20 jednostek, oznaczonych symbolami B 447/II i B 447/III, podpisano 21 lutego 1969 roku.
W tym czasie był to największy kontrakt w historii PŻM, łączna nośność zamówionych jednostek wynosiła 640 tys. DWT, co stanowiło równowartość 80 proc. całego tonażu armatora.
Podpisanie przez „Centromor" kontraktów z zagranicznymi armatorami znacznie ograniczyło liczbę jednostek przeznaczonych dla PŻM.
W latach 1971-1974 Polska Żegluga Morska miała otrzymywać rocznie cztery jednostki. Kolejne 2 statki PŻM miała odebrać w roku 1975. Nadzór nad realizacją kontraktu sprawowała centrala handlu zagranicznego „Centromor" i to ona decydowała, które statki zostaną przeznaczone na eksport, a które otrzyma PŻM.
W tej sytuacji, w lutym 1972 roku PŻM podpisała z „Centromorem" dodatkową umowę, zgodnie z którą polski armator miał otrzymać tylko 11 statków, a pozostałe jednostki mogły zostać przeznaczone na eksport.
...