„Roszczeniowa matka", „pacjent z licznymi pretensjami", „konfliktuje się z personelem" - tego rodzaju wpisy czasami umieszczane są w różnego rodzaju dokumentach medycznych (wypisach, skierowaniach, analizach postępowania medycznego). Niektórymi pacjenci dzielą się w mediach społecznościowych. Wywołują oburzenie wśród komentujących. Jeden z takich wpisów przedstawił nam także nasz Czytelnik. Czy personel medyczny może umieszczać podobne uwagi w tego rodzaju dokumentach?
Zapytaliśmy o to w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta.
- Dokumentacja medyczna musi w pełni odpowiadać rzeczywistemu stanowi rzeczy - odpowiedziała nam Marzanna Bieńkowska, zastępca dyrektora Departamentu Dialogu Społecznego i Komunikacji w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta. - Przepisy prawa dokładnie regulują treści, które powinna zawierać dokumentacja medyczna. To przede wszystkim opis stanu zdrowia pacjenta i udzielanych mu świadczeń zdrowotnych. Po zakończeniu hospitalizacji pacjent otrzymuje kartę informacyjną leczenia szpitalnego. Ten dokument jest wystawiany na podstawie danych, które są zawarte w historii choroby.
...